Za cel na 2016 postawiliśmy sobie wzrost satysfakcji naszych klientów z obsługi i osiągnęliśmy to poprzez skupienie się na realizacji ich spraw już podczas pierwszego kontaktu z contact center.
Działania projektowe zintensyfikowaliśmy przede wszystkim w obszarze likwidacji szkód. Dla wygody naszych klientów wdrożyliśmy możliwość ustalenia kosztów naprawy mienia już podczas zgłoszenia szkody, zarówno w kanale telefonicznym, jak i w kanale wideo czat. W czasie pierwszej rozmowy Klient (zgłaszający np. zalanie mieszkania) może doprecyzować z konsultantem charakter i rozmiar szkody. Konsultant przygotowuje dla klienta szczegółowy kosztorys naprawy lub kosztów remontu. Dzięki temu odszkodowanie może być wypłacone już w ciągu 3 dni od zgłoszenia.
Biorąc pod uwagę fakt, że coraz więcej naszych klientów aktywnie korzysta z narzędzi internetowych, od listopada 2016 r. wdrożyliśmy kolejne rozwiązanie – Wylicz szkodę. Po otrzymaniu linku do dedykowanego kalkulatora, klienci mogą samodzielnie ustalić kosztorys naprawy na urządzeniu mobilnym lub komputerze.
Innym rozwiązaniem, które objęliśmy pilotażem w 2016 roku, to obsługa dedykowanej grupy klientów z pominięciem IVR. Po komunikacie powitalnym, klient jest łączony bezpośrednio z konsultantem, który posiada szerokie kompetencje obsłużenia jego sprawy z różnych obszarów tematycznych – od informacji produktowych po likwidację szkód. Jest to wyjście naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, którzy chcą załatwić sprawę podczas jednej rozmowy z tym samym konsultantem. Dzięki wprowadzonym usprawnieniom procent zamykania spraw klienta przy tym kontakcie utrzymuje się stabilnie na poziomie ok. 90%.
Kalejdoskop znaczeń słowa „jakość”
Działamy też w sposób mniej standardowy. Zespół Kontroli Jakości przeprowadza specjalne spotkania i zajęcia dla konsultantów. Pokazujemy, jak przekuć potencjalne problemy w obsłudze na małe zwycięstwa, ćwiczymy kreatywność i poszukiwanie niestandardowych rozwiązań spraw naszych klientów. Wierzymy, że atmosfera jaką tworzymy w naszym Contact Center – otwartość, koleżeńskość, poczucie humoru, brak rutyny – ma przełożenie na poziom obsługi i relacje, jakie nasi konsultanci budują z klientami.
„Czadowy” Wideo Czat i Czat
Poszukiwanie kolejnych usprawnień zaowocowało udostępnieniem możliwości bezpłatnego połączenia się z PZU z dowolnego miejsca na świecie. Do tego celu przygotowaliśmy zakładkę na stronie www.pzu.pl, która jest obsługiwana również przez urządzenia mobilne – opcja Click to Call. Od tej chwili wystarczy, że klient ma dostęp do Internetu – klikając może błyskawicznie połączyć się z nami tak jak lubi (rozmowa z konsultantem, połączenie Wideo lub Czat), niezależnie od tego, gdzie się znajduje.
Klienci lubią to!
Chcemy być tam, gdzie nasi klienci, dlatego od grudnia 2015 roku Facebook i Twitter stały się oficjalnymi kanałami kontaktu z PZU. W ramach działań w social media prowadzimy kilka fanpage’y: oficjalny fanpage PZU, który poświęcony jest głównie produktom i usługom oferowanym przez naszą firmę, fanpage PZU Pomoc to moc, który skupia w sobie tematy związane ze społecznym zaangażowaniem PZU oraz employer brandingowy fanpage PZU Kariera. Social media są specyficznym kanałem kontaktu, dlatego też w Contact Center powołaliśmy dedykowany zespół specjalistów, który obsługuje klientów w tym kanale. Postawiliśmy na ludzi, którzy rozumieją nowe media, są praktykami w obsłudze klienta i charakteryzują się wysokim poziomem empatii. Zespół zajmuje się rozwiązywaniem spraw klientów i prowadzi stały monitoring Internetu. Budujemy relacje z internautami poprzez dyskusje, czy dawanie wskazówek na forach społecznościowych, gdzie toczą się rozmowy o ubezpieczeniach, np. fora parentingowe. Pracę zespołu wspierają dedykowane narzędzia, m.in. aplikacja Centrum Pomocy. 2016 rok utwierdził nas w przekonaniu, że social media są dla naszych klientów ważnym kanałem kontaktu. W grudniu odnotowaliśmy blisko 500% wzrost spraw, a liczba naszych fanów stale rośnie.