Plastik stał się nieodłącznym elementem naszego życia i choć jest przydatny, to jednocześnie plastikowe odpady niosą ogromne zagrożenie dla środowiska. Kampania #mniejplastiku, to pierwszy w Polsce projekt edukacyjny, w ramach którego każdy może włączyć się w walkę z nadmiarem tworzyw sztucznych. Składa się z kilku elementów: Bałtycka Odyseja, czyli akcja sprzątania plaż na polskim wybrzeżu; Górska Odyseja, czyli akcja sprzątania górskich szlaków; ekologiczne prelekcje dla szkół i ogólnodostępne webinary; plenerowa wystawa zdjęć z elementami edukacyjnymi; ekospływy kajakowe; cykl podcastów – to wszystko ma na celu zmianę świadomości społeczeństwa, jego postaw i codziennych nawyków związanych z tworzywami sztucznymi. Projekt stanowi przykład realnego, pozytywnego wpływu na środowisko naturalne.
Okres realizacji działania, zasięg, grupa docelowa, efekty.
Bank Credit Agricole w 2019 r. przyjął strategię biznesową, której jednym z filarów jest Social Project – Ekologicznie i społecznie zaangażowani na co dzień. W ramach realizacji tej strategii, w 2020 r. Credit Agricole Bank Polska został jednym ze sponsorów ogólnoświatowego projektu Plastic Odyssey, a także rozpoczął ogólnopolską kampanię edukacyjną #mniejplastiku.
Zaplanowana na trzy lata kampania (2020-22) skierowana jest do pracowników banku oraz ogółu społeczeństwa. Kampania ma na celu zmianę świadomości obywateli, ich postaw, zachowań związanych z plastikiem, tak aby świadomymi decyzjami przyczyniali się do wytwarzania mniejszej ilości plastikowych śmieci. Kluczowe przekazy koncentrują się na hasłach: reduce, reuse, recycle (nie kupuj bez potrzeby, używaj wielokrotnie, utylizuj).
Realizując kampanię #mniejplastiku bank, przy pomocy ekspertów, zwraca uwagę na szkodliwość plastiku dla środowiska naturalnego. Podpowiada jak ograniczać nadmiar tworzyw sztucznych w codziennym życiu. W ramach kampanii bank wykorzystuje różnorodne instrumenty komunikacyjne, m.in. relacje i wywiady medialne, webinary, e-lekcje dla szkół.
W okresie styczeń-październik 2020 r. prowadzona była główna akcja kampanii pod nazwą „Bałtycka Odyseja”, realizowana wspólnie z wrocławskim ekologiem Dominikiem Dobrowolskim. Wolontariusze z Credit Agricole, a także innych firm, stowarzyszeń i organizacji, a także przypadkowi turyści przemaszerowali 500-kilometrowy dystans od Świnoujścia do Piasków na Mierzei Wiślanej, sprzątając wszystkie polskie plaże. W 2021 r. realizowana jest akcja Górska Odyseja, o podobnym charakterze, z tym że jej celem jest przejście 700 kilometrowej trasy wzdłuż południowej granicy Polski i posprzątanie szlaków górskich i leśnych.
Wszystkie etapy obu akcji dokumentowane są fotograficznie i filmowo (filmy dostępne są na kanale banku na You Tube), a wszystkie materiały sygnowane są hasztagiem #MniejPlastiku.
Elementem wzmacniającym wymiar edukacyjny kampanii jest wędrująca wystawa plenerowa, na której prezentowane są artystyczne zdjęcia śmieci znalezionych na plaży, uzupełnione o treści edukacyjne i informacyjne na temat plastiku. Wystawa pokazywana była latem 2020 r. w 14 nadmorskich miejscowościach, a od jesieni pokazywana jest w miastach w innych częściach Polski, m.in. Wałbrzychu, Wrocławiu, Rzeszowie, Krośnie.
W ramach kampanii #MniejPlastiku, pod patronatem banku Credit Agricoleg, w sierpniu 2020 roku odbył się I Międzynarodowy Spływ Kajakowy Wrocław-Berlin, którego misją była ochrona rzek i mórz przed zanieczyszczaniem plastikowymi odpadami oraz popularyzacja różnorodności przyrodniczej i kultury szlaku Odry i Szprewy. Wolontariusze banku uczestniczyli także w akcjach: „Sprzątanie rzek Wrocławia” i „Czysta Odra, Czysty Głogów”. Ponadto bank patronował trasie koncertowej Dawida Podsiadło „Leśna Muzyka”, podczas której w salach koncertowych prezentowana była edukacyjna instalacja z informacjami o szkodliwości odpadów i sposobach na ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych w codziennym życiu.
We wszystkich akcjach w ramach kampanii #MniejPlastiku uczestniczyło bezpośrednio około 2 tys. osób, które zebrały łącznie 2,5 t plastikowych odpadów. Około 5 tysięcy osób wspierało akcję wirtualnie, przez Internet, uczestnicząc w akcjach zdalnie w swoich domach w swoich miastach. Efekt medialny: 2210 publikacji, zasięg 3,5 mln osób, ekwiwalent reklamowy: 1,5 mln PLN. Media społecznościowe: zasięg 2 mln unikalnych użytkowników, 250 tys. odtworzeń materiałów wideo, 3500 pozytywnych komentarzy i reakcji.
Ta strona korzysta z plików cookie ("ciasteczka"). Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies.AkceptujęWięcej
Prywatność i Polityka cookies.
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.