Idea Bank rozwija flotę Mobilnych Wpłatomatów, czyli zamawianych przez aplikację specjalnie zaprojektowanych pojazdów z wbudowanymi bankomatami-wpłatomatami, które powstały by zwiększyć wygodę i bezpieczeństwo przedsiębiorców, chcących wpłacić utarg. Obecnie bank dysponuje 19. autami dostępnymi w 14 miastach, a ich liczba zwiększy się w I półroczu 2017 r. o kolejnych 18 pojazdów. W 2016 r. Idea Bank wypuścił w Warszawie pierwszy Mobilny Wpłatomat wyposażony dodatkowo we wrzutnię, umożliwiającą wpłatę dużych kwot oraz bilonu. Bank obecnie pracuje nad pięcioma kolejnymi pojazdami z wrzutniami.
– Gdy konstruowaliśmy pierwsze mobilne wpłatomaty nie spodziewaliśmy się, że usługa ta stanie się tak popularna, a pojedyncze wpłaty będą sięgać kilkuset tysięcy złotych. Tymczasem dokonanie takiej wpłaty w maszynie wpłatomatu trwa nawet kilkadziesiąt minut. Ograniczeniem jest pojemność podajnika, w którym można jednorazowo umieścić 150 banknotów. Dlatego, aby ułatwić klientom dokonywanie większych wpłat, nowe samochody będą wyposażone w specjalnie zaprojektowane wrzutnie – mówi Barbara Chaber, dyrektor biura wsparcia operacyjnego Idea Banku.
Bank rekomenduje klientom, aby korzystać z nich przy wpłatach przekraczających 20 tys. zł. Dokonanie wpłaty z użyciem wrzutni wymaga posiadania specjalnej koperty oraz karty do rachunku w Idea Banku. Użytkownik jest proszony o wczytanie karty i kodu kreskowego z koperty oraz zadeklarowanie wysokości dokonywanej wpłaty. Wpłacone banknoty księgowane są na konie klienta maksymalnie w ciągu 4 godzin. Wpłaty dokonywane w urządzeniu wpłatomatu, który od razu przelicza wprowadzaną kwotę, księgowane są od razu. Warto podkreślić, że w kopercie można umieścić nie tylko banknoty, ale też bilon.
Badania satysfakcji klientów pokazują, że 91% użytkowników jest zadowolonych z usługi Mobilnego Wpłatomatu. 97% ocenia obsługę maszyny jako prostą. Blisko 2/3 uważa, że jest to ich preferowana metoda dokonywania wpłat gotówkowych na rachunek bankowy. 92% klientów poleciłaby usługę rodzinie i znajomym.