Podczas każdego logowania do serwisu iPKO lub Inteligo, Klient – oprócz podawanego numeru klienta lub loginu i hasła – weryfikuje obrazek bezpieczeństwa, wybrany wcześniej, podczas pierwszego logowania. Jest to zabezpieczenie, które wprowadził Bank w celu dodatkowego zwrócenia uwagi na kwestie związane z bezpiecznym korzystaniem z bankowości internetowej.
– Wprowadzenie dodatkowego elementu, który należy weryfikować podczas logowania, dodatkowo uwiarygadnia stronę logowania i w znaczący sposób utrudnia działanie oszustom internetowym – mówi Paweł Dec, kierownik biznesowy projektu z Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej PKO Banku Polskiego.
Ważne jest więc, aby pamiętać, że podczas każdego logowania powinien pojawić się prawidłowy, wybrany przez Klienta obrazek. Jeśli po wpisaniu numeru klienta lub loginu nie jest on prezentowany lub wyświetlany jest błędny (np. z niepoprawną datą lub godziną lub inny niż wybrany), może to oznaczać, że Klient nie znajduje się na stronie Banku, ale na witrynie wykorzystywanej przez oszustów.
Logowanie do iPKO/Inteligo – procedura:
– podaj numer klienta lub przyjazny login,
– sprawdź, czy wyświetlany „obrazek bezpieczeństwa”, to grafika, którą rzeczywiście wybrałeś i prezentowana jest data i godzina bieżącego logowania,
– podaj hasło do logowania.