Otwarta bankowość w Banku Pocztowym zgodnie z PSD2

Jako jeden z pierwszych banków w Polsce, w ramach dostosowania do Dyrektywy PSD2, Bank Pocztowy rozpoczął  14 czerwca 2019 r. produkcyjne uruchamianie otwartej bankowości (interfejs API). Klienci Banku korzystający z bankowości Pocztowy24 i EnveloBank, po wyrażeniu odpowiednich zgód, mogą uzyskać możliwość korzystania z usług finansowych certyfikowanych dostawców trzecich (TPP).

Udostępnianie w bezpieczny dla Klientów sposób historii rachunku czy dokonywanie płatności z kont Banku Pocztowego w zewnętrznych systemach transakcyjnych podmiotów trzecich (Third Party Providers- TPP) – to niektóre możliwości, które po wyrażeniu odpowiednich zgód mogą uzyskać Klienci w ramach otwartej bankowości.
W ten sposób Bank Pocztowy dostosował swoje działanie do wymogów Dyrektywy PSD2.

Jesteśmy dumni, że Bank Pocztowy jako jeden z pierwszych banków w Polsce umożliwił Klientom bezpieczne korzystanie z usług otwartej bankowości, świadczonych przez tzw. podmioty trzecie. Stanowi to odpowiedź na wymogi regulacyjne, ale jest jednocześnie ważnym krokiem w rozwoju naszej nowoczesnej bankowości internetowej i mobilnej EnveloBank – mówi Agnieszka Modras, Dyrektor Departamentu Obsługi Prawnej, kierująca Projektem PSD2 w Banku Pocztowym.

Exit mobile version