PKO Bank Polski ułatwia bankowanie niepełnosprawnym

pkobp_Oddzial nr 2 w Lublinie przy ul. Lipowej 4A RGB

Ok.1325 bankomatów PKO jest  dostosowanych do potrzeb osób słabowidzących, oznaczonych w wyszukiwarce oddziałów i bankomatów na stronie internetowej Banku. Narzędzie pozwala również na łatwe odnalezienie Oddziałów dostosowanych architektonicznie do potrzeb osób z dysfunkcjami narządu ruchu, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich. W ramach realizowanego sukcesywnie programu modernizacji oddziałów, kolejne placówki są wyposażane w elementy ułatwiające wejście do oddziału osobie niepełnosprawnej ruchowo.

 Internetowe serwisy banku: informacyjny i transakcyjny są przystosowane do programów czytających dla osób z wadami wzroku, działających na przeglądarkach Internet Explorer (od wersji 8.0) i FireFox.

 Procedury obsługi klientów niepełnosprawnych w oddziałach uwzględniają jako standard:

– możliwość zastosowania alternatywnych form podpisu, w tym tuszowego odcisku kciuka,

– możliwość obsługi w obecności osoby zaufanej  

– zasadę odczytywania treści dokumentów bankowych osobom niewidomym.

Pracownicy banku i agencji mają do dyspozycji szkolenia w zakresie obsługi osób niepełnosprawnych. Bank przygotowuje się do uruchomienia pilotażowego programu tłumacza języka migowego on-line w oddziałach.

Od 2013 roku w ramach oferty Inteligo jest wydawana karta Visa payWave „Dobro procentuje”. Płacąc za zakupy tą kartą jej posiadacz wspiera beneficjenta wskazanego przez Fundację PKO Banku Polskiego. Jest wśród nich Stowarzyszenie Pomocy Niepełnosprawnym Kierowcom SPiNKA, partner strategiczny Fundacji od 2012 roku,  realizujące program „Mobilność osób niepełnosprawnych”, w tym wspierające kursy prawa jazdy dla tej społeczności.