Nowy serwis to przede wszystkim nowoczesny, intuicyjny i rozbudowany interfejs, ale również odświeżona szata graficzna, łatwiejsza nawigacja oraz szybki dostęp do najczęściej wykorzystywanych funkcji.
Przygotowując nową odsłonę iPKO Bank kierował się przede wszystkim opiniami i sugestiami klientów, ale też trendami rynkowymi. Aby dopasować wdrażane rozwiązania do zmieniających się potrzeb użytkowników wszystkie najważniejsze funkcje dostępne są ze strony głównej serwisu – między innymi podsumowanie finansów, możliwość wykonania przelewu czy podglądu operacji na rachunkach. Nowa platforma oferuje również wiele dodatkowych udogodnień, np. dodawanie avatarów odbiorców i ich prezentacji na liście operacji na rachunku. Nowością jest przelew zwrotny dla uznań na historii rachunku. Dodatkowo klienci mogą personalizować nowe iPKO: nadawać nazwy własne rachunkom, lokatom i kredytom, czy też dodawać grafiki lub zdjęcia do odbiorców przelewów. Nowa strona logowania w serwisie informacyjnym skupia wszystkie serwisy transakcyjne Grupy Kapitałowej Banku, a klient może ustawić jeden z nich jako domyślny.
Nowa odsłona iPKO to:
- odświeżona szata graficzna dostosowana do serwisu informacyjnego PKO Banku Polskiego,
- nowa strona startowa prezentująca wszystkie najczęściej poszukiwane informacje i najczęściej wykonywane transakcje (dostępne środki, ostatnie operacje na rachunku, zlecenie przelewu, podsumowanie finansów),
- nowy układ nawigacji– w jednym miejscu, bezpośrednio pod menu głównym,
- połączona lista zdefiniowanych odbiorców i płatności z możliwością ustawienia, do których odbiorców przelew będzie potwierdzany kodem z narzędzia autoryzacji,
- operacje wykonywane w nowych oknach na półprzezroczystej warstwie, przy zachowaniu bieżącego kontekstu pracy, dzięki czemu użytkownik może w łatwy i szybki sposób poruszać się po serwisie,
- nowa forma prezentacji formularzyumożliwiająca swobodne poruszanie się po wszystkich ekranach wypełnianego formularza,
- uproszczone i przeprojektowane funkcjeoraz kluczowe operacje w serwisie, tak aby były jeszcze bardziej przyjazne i intuicyjne,
- boks „na skróty”, w którym użytkownik może szybko dotrzeć do najbardziej potrzebnych funkcji związanych z danym produktem.
Uruchomienie wszystkich funkcji nowego systemu transakcyjnego zostało zakończone na wiosnę 2015 roku.