Sekundy, które zmieniły życie. Historie, które zmieniają postawy.
PZU, jako największy ubezpieczyciel w Polsce i zarazem firma społecznie odpowiedzialna, prowadzi szeroko zasięgowe działania prewencyjne, zmierzające do ograniczenia liczby wypadków w Polsce. W tym celu spółka zaangażowała się w produkcję serialu dokumentalnego pt. „Sekundy, które zmieniły życie”. Czwarty sezon cyklu emitowanego w TVP cieszył się ogromną popularnością i przyciągał przed telewizory miliony widzów.
Przez trzy miesiące widzowie telewizyjnej Jedynki poznawali dramatyczne losy 12 bohaterów „Sekund, które zmieniły życie”. Serial uświadamiał, że z pozoru niewinne zdarzenia mogą prowadzić do bardzo poważnych konsekwencji. Każdy odcinek opowiadał poruszającą historię osoby, która musiała się zmierzyć z trudną codziennością po wypadku. Cykl poświęcony był tematyce bezpieczeństwa na drodze, wskazywał na przyczyny wypadków komunikacyjnych, ale też uczył właściwych zachowań w ruchu drogowym oraz z zakresu bezpieczeństwa w domu, nad wodą, w górach i w podróży.
Celem PZU było zwrócenie uwagi na to, jak dramatyczne mogą być konsekwencje kilku chwil nieuwagi, brawury czy z pozoru błahych, a jednak niebezpiecznych, zachowań. Nic tak dobrze nie przemawia do wyobraźni widzów jak opowieści ludzi, którzy muszą walczyć o powrót do zdrowia po wypadku.
Serial przedstawił m.in. losy trzydziestojednoletniego Artura, blogera, mówcy, szczęśliwego męża i ojca. Mężczyzna zjeżdżając po zboczu na rowerze, uderzył z impetem w murek znajdujący się na końcu skarpy. Diagnoza – zmiażdżenie dwóch krążków międzykręgowych, a tym samym paraliż ciała od szyi w dół – zniweczyła jego plany. Widzów poruszyła także historia Wojtka, młodego ratownika WOPR, który po alkoholu „delfinowym” skokiem przeskoczył poza bojki i doznał urazu głowy. Pół roku spędził w szpitalach. Ma porażenie czterokończynowe. To tylko dwie z kilkunastu pokazanych w serialu historii. Każda z nich opowiada nie tylko o dramatycznych konsekwencjach kilku chwil nieuwagi, ale jest również inspirującą opowieścią o determinacji, woli walki i motywacji do pokonywania trudności.
Pierwszy sezon serialu PZU miał premierę cztery lata temu. Była to odpowiedź ubezpieczyciela na wzrost liczby wypadków drogowych. Do tej pory wyemitowano łącznie 48 odcinków, a każdy z nich oglądało na antenie TVP średnio prawie 1 mln widzów.
Działania promocyjne objęły także aktywność w internecie i prasie. Szeroka kampania w social mediach PZU, w magazynie „Super Express” oraz na platformie TVP VOD sprawiła, że dotarcie projektu było znacznie większe. Łączny zasięg kampanii na profilu Facebook „Pomoc To Moc – Społeczna Odpowiedzialność Biznesu” to ponad 3 mln. Na platformie TVP VOD odcinki odtworzono 155 tys. razy. Dzięki publikacjom zamieszczonym na se.pl z treściami prewencyjnymi zapoznało się ponad 1 mln osób. Do czytelników trafiło także 600 tys. egzemplarzy dodatku telewizyjnego promującego serial oraz podobna liczba wydania gazety opisującego historie bohaterów „Sekund, które zmieniły życie”.
Ta strona korzysta z plików cookie ("ciasteczka"). Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies.AkceptujęWięcej
Prywatność i Polityka cookies.
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.