mBank już kilka lat temu, jako pierwszy bank w Polsce, zrealizował szeroko zakrojoną kampanię społeczną promującą zasady bezpieczeństwa w cyfrowym świecie. W najnowszej edycji, tej z 2020 r., korzystał z wcześniejszych doświadczeń i sprawdzonych pomysłów.
O przestępstwach w sieci mówi się dużo i często, a mimo to na celowniku przestępców wciąż pojawiają się nowe ofiary. Dlatego mBank wznowił ogólnopolską kampanię społeczną dotyczącą cyberbezpieczeństwa. Kampania ostrzegała przed niebezpieczeństwem i tłumaczyła, jak się chronić.
Bank uruchomił specjalną stronę LudzieSaNiesamowici.pl, na której tłumaczy, dlaczego prezentowane w kampanii zachowania są niebezpieczne. Wyjaśnia też, jak się przed nimi chronić. Aktualny pozostaje Internetowy Kodeks Bezpieczeństwa mBanku, czyli zbiór zasad istotny nie tylko dla klientów banków.
Kolejna edycja kampanii społecznej mBanku dotyczącej cyberbezpieczeństwa nosi nazwę „Ludzie są niesamowici”. Podobnie jak w jej poprzednich odsłonach bank ostrzega przed zagrożeniami w cyfrowym świecie. Są one powszechne i dotyczą nie tylko klientów banków, ale każdego, kto korzysta z sieci.
Kampania była emitowana… wszędzie: w prasie, telewizji, internecie, kinach i na nośnikach zewnętrznych – podobnie jak klasyczne akcje akwizycyjne. W tej kampanii jednak mBank oferuje wyłącznie wiedzę o zagrożeniach w sieci i informacje o tym, jak się przed nimi chronić.
Dlaczego „ludzie są niesamowici”? Ponieważ w sieci postępują na granicy odwagi i brawury, zupełnie jak ludzie pokazywani w spotach.
Koncepcję kampanii „Ludzie są niesamowici” opracowała agencja BBDO Warszawa, a media zaplanował dom mediowy Mindshare. Za produkcję spotów, wyreżyserowanych przez Tomka Goldbauma-Wlazińskiego, odpowiadała Flota Filmowa. Działania PR przygotowała agencja Solski Communications.