Ambicją UNIQA jest reagowanie na ważne problemy społeczne. Ma to swoje odzwierciedlenie nie tylko w produktach i usługach firmy, ale także w działaniach jakie podejmujemy na zewnątrz i wewnątrz naszej organizacji. Pandemia i związana z nią izolacja przyspieszyły, i tak już bardzo aktualny, problem hejtu w Internecie.
Ten temat jest obecny w naszych działaniach od zeszłego roku, kiedy to we współpracy z psycholożką Magdaleną Chorzewską uruchomiliśmy wirtualną poradnię psychologiczną i wspólnie pomagaliśmy dzieciom i rodzicom radzić sobie ze skutkami hejtu.
Następnie zaprosiliśmy dwójkę rodziców, którzy, dzięki swoim zasięgom w mediach społecznościowych, mogą pomóc w uświadomieniu wagi problemu. Zależało nam na współpracy z osobami, które są rodzicami i znają problem hejtu z własnego doświadczenia. Blog Ojciec to jeden z najpopularniejszych blogów parentingowych w Polsce. Kamil Nowak, tata trójki dzieci, wspiera rodziców w trudach rodzicielstwa. Z kolei aktorka Anna Mucha, mama dwójki dzieci, przeciwstawia się hejtowi, z którym sama ma często do czynienia z racji swojej popularności. Połączyła nas wrażliwość na problem hejtu, dlatego nasze współdziałanie zyskało większą wartość. Wspólnie z Anną Muchą i Kamilem Nowakiem zorganizowaliśmy live na Instagramie o hejcie w internecie wśród dzieci, który wyświetlono prawie 147 tysięcy razy, również posty aktorki i Kamila odbiły się dużym echem w internecie. Kamil podzielił się ze swoimi fanami własną historią z dzieciństwa, kiedy sam był ofiarą hejtu. Anna Mucha również odwołała się do swoich doświadczeń i podzieliła się z fanami informacją, dlaczego nie pokazuje swoich dzieci w mediach społecznościowych. Stara się w ten sposób chronić je przed hejtem, ponieważ wie, jak trudno poradzić sobie z jego skutkami.
UNIQA Polska za swoje działania została wyróżniona tytułem Rodzinna Marka Roku.