Abstrakcja, pejzaż, czy ulubiony kolor z palety pantone? Jak powinna wyglądać idealna karta płatnicza dla młodych? Jak sprawić by dowiedzieli się o galerii kart stworzonych specjalnie z myślą o nich?
Aby odpowiedzieć na te pytania PKO Bank Polski wspólnie z Mastercard zorganizowali Konkurs K-artystyczny, w którym internauci mogli zaprojektować swoją wymarzoną kartę. Wybór jedynie 10 spośród tysięcy fantastycznych zgłoszeń nie był prosty. Swoją nagrodę przyznali również internauci, którzy pod najlepszymi projektami pozostawili prawie 27 tys instagramowych „serduszek”. Wyniki głosowania na Nagrodę Publiczności można prześledzić oficjalnym profilu PKO Banku Polskiego na Instagramie.
https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/karty/nowa-galeria-oryginalnych-kart-do-konta/
Jak rozmawiać z młodymi?
W komunikatach promowano kreatywność, pasję i chęć bycia wyjątkowym. Do udziału w konkursie namawiali influencerzy, którzy sami są artystami. Na kanałach social media PKO Banku Polskiego internauci mogli zobaczyć video typu „timelapse” z Ich udziałem.
Dla PKO Banku Polskiego ważne było również aby w trakcie przedstawiania nowej galerii nie zapomnieć o twórcach kart. Dlatego wywiady z nimi stały się ważnym elementem promocji całości projektu. Na potrzeby kampanii galerii kart Mastercard do PKO Konta dla Młodych nakręcono video pokazujące sylwetki twórców wizerunków – laureatów Konkursu K-artystycznego. Rozmowy te mają ciepły i osobisty charakter. Internauci zyskali możliwość poznania bohaterów we własnych domach i pracowniach. PKO Bank Polski przedstawił szerszej publiczności zdolnych polskich twórców.
Czy karta może być jeszcze bardziej osobista?
Jakie są efekty?
Posiadacze PKO Konta dla Młodych dzięki specjalnej promocji, przez pierwsze miesiące mogli bezpłatnie, zamówić karty z limitowanej galerii Mastercard. W tej chwili wizerunki kart dostępne są także dla posiadaczy PKO Konta Pierwszego. Komunikacja projektu okazała się sukcesem w bankowych social mediach. Na oficjalnych kanałach PKO Banku Polskiego można obejrzeć wywiady z twórcami kart. Tylko na Facebooku i Instagramie wyświetlono je łącznie ponad 4,3 mln razy. Do tej liczby należy dodać kolejny 1mln wyświetleń tych rozmów na YouTube. Do samego konkursu zgłoszono ponad 7,8 tys. prac za pośrednictwem specjalnie w tym celu zaprojektowanego narzędzia. Treści związane z tym projektem wyświetlono na Instagramie i Facebooku PKO Banku Polskiego łącznie ponad 8 mln razy.