Warta Mobile to pierwsza na polskim rynku aplikacja do mobilnej likwidacji szkód. To innowacyjne rozwiązanie, które zmienia oblicze likwidacji szkód i relacje klienta z ubezpieczycielem. Dzięki aplikacji klient ma znacznie większą kontrolę i wpływ na przebieg likwidacji swojej szkody.
Wprowadzona przez Wartę aplikacja Warta Mobile jest nowością na polskim rynku ubezpieczeniowym i jednym z pierwszych tego typu rozwiązań w Europie. Ale nowatorstwo dotyczy nie tylko samego narzędzia. To przede wszystkim zasadnicza zmiana przebiegu procesu likwidacji szkody i relacji klienta z ubezpieczycielem. Stały wgląd w status sprawy, łatwy kontakt z likwidatorem i szybki przepływ dokumentów dają naszym klientom poczucie kontroli nad sytuacją – zapewnia Rafał Stankiewicz
Mobilny asystent klienta
WARTA Mobile pozwala w prosty sposób przejść przez proces likwidacyjny i na bieżąco śledzić jego przebieg. Klient w każdej chwili może sprawdzać co dzieje się w jego sprawie. Dzięki komunikatom „push” wie jakie działania podejmuje likwidator i jakich działań ewentualnie oczekuje od niego. Aplikacja ułatwia też wymianę dokumentów pomiędzy klientem i Wartą.
Dzięki Warta Mobile klient może natychmiast reagować w swojej sprawie np. dostarczając dokumenty. A wykona to w bardzo prosty sposób – wystarczy zrobić telefonem zdjęcie dokumentu, czy uszkodzonego przedmiotu i wysłać za pośrednictwem aplikacji. Oznacza to koniec skanowania, faksowania i wysyłania pocztą dokumentów do ubezpieczyciela, bo do wykonania wszystkich czynności wystarczy smartfon – wyjaśnia wiceprezes Stankiewicz.
Aplikacja dla każdego
Warta Mobile to aplikacja dla klientów likwidujących w Warcie szkody ze wszystkich ubezpieczeń indywidualnych – komunikacyjnych, mieszkaniowych, podróżnych, osobowych itd. Warunkiem skorzystania z aplikacji jest posiadanie smartfona w systemie iOS lub Android. Link do sklepu z bezpłatną aplikacją wysyła do klienta konsultant, do którego zgłoszona została szkoda.
Aplikacja jest intuicyjna i prosta. Dotyczy to każdego etapu jej działania: pobierania, instalacji, logowania, obsługi oraz komunikacji z likwidatorem. Do zalogowania się w aplikacji potrzebny jest numer telefonu i numer PESEL. To dane, które każdy z nas pamięta, nawet w sytuacji stresowej, jaką jest szkoda. Potem klient jest prowadzony krok po kroku. System podpowiada mu, jak dodać zdjęcia potrzebnych dokumentów, jak wykonać fotografie potrzebne do likwidacji etc. Każdy z kolejnych kroków jest odnotowywany na osi czasu, dzięki czemu postęp procesu jest widoczny na bieżąco.
Co ważne, aplikacja jest zintegrowana z systemem do zarządzania likwidacją szkód. Dlatego każdy przesłany dokument, zdjęcia i informacje są automatycznie umieszczane w elektronicznej teczce szkodowej klienta i likwidator natychmiast może działać. To bardzo przyspiesza procedury.
Dużą nowością jest także możliwość bezpośredniej komunikacji klienta z likwidatorem za pośrednictwem messengera – mówi Rafał Stankiewicz – Do niedawna klient kontaktował się tylko za pośrednictwem infolinii. Teraz ta droga zdecydowanie się skraca – dodaje.
Za pomocą aplikacji można też przeprowadzić oględziny szkody on-line. Klient nie musi więc umawiać się i czekać na rzeczoznawcę, aby obejrzał uszkodzony samochód, czy zalany sufit, bo rzeczoznawca może to zrobić wykorzystując smartfon klienta jako kamerę.
Nowa era w ubezpieczeniach
Warta Mobile to zupełnie nowe podejście do likwidacji szkód i do wykorzystania nowych technologii w branży ubezpieczeniowej.
Jesteśmy świadkami przełomu w ubezpieczeniach – podsumowuje Stankiewicz. – Szkody likwidowane są coraz szybciej. Pierwszą szkodę obsługiwaną przez aplikację udało się nam zamknąć w trzy godziny. Oczywiście tego się nie da zrealizować w każdym przypadku, jednak niewątpliwym trendem jest skrócenie czasu likwidacji i bardziej bezpośredni kontakt poszkodowanego z likwidatorem. Wymaga to od likwidatorów innej organizacji pracy i przede wszystkim innego podejścia. Nasz zespół, który jest młody i ambitny doskonale sobie z tym radzi – zapewnia wiceprezes Warty.