Wpłatę można zrealizować na własne konto w PKO Banku Polskim/Inteligo, do którego jest przypisana aplikacja IKO lub na konto innego użytkownika IKO. Aby skorzystać z tej funkcji, należy na ekranie wpłatomatu wybrać opcję „Wpłata IKO”, następnie wprowadzić kod BLIK z aplikacji IKO i wybrać na ekranie wpłatomatu, komu wpłacamy pieniądze (przycisk „wpłata własna” w przypadku wpłaty na swój własny rachunek lub przycisk „wpłata na telefon” w przypadku wpłaty na konto innego użytkownika IKO). W przypadku wpłaty na numer innej osoby, poza kodem BLIK należy podać również numer telefonu odbiorcy wpłaty. Następnie wpłatomat poprosi o podanie kwoty wpłaty i liczby banknotów. Po akceptacji na ekranie wpłatomatu podsumowania operacji wpłata zostanie zarejestrowana, a środki zostaną zaksięgowane na kocie odbiorcy natychmiast. Jednorazowo we wpłatomacie można wpłacić do 40 banknotów, podobnie jak w przypadku wpłat dokonywanych kartami płatniczymi.
– Jako pierwsi na rynku umożliwiliśmy dokonywanie wpłat gotówki na numer telefonu w jednej z największych sieci wpłatomatów w Polsce. Jest to kolejna funkcja, która znacząco ułatwia bankowanie przez telefon i o którą nasi klienci często pytali. Ich pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne, z tygodnia na tydzień coraz chętniej wpłacają gotówkę, korzystając z kodów BLIK w aplikacji IKO – podkreśla Justyna Piątek z Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.