Bank Pekao S.A. to polski bank z wieloletnią tradycją. Od ponad 90 lat niezmiennie tworzą go ludzie z myślą o ludziach. Zmieniają się potrzeby klientów, zatem zmienia się i bankowość detaliczna. Ważny wpływ na wyniki banku ma cyfrowa transformacja, która w roku 2019 przyniosła wiele innowacyjnych, zauważalnych przez klienta i konkurencję zmian.
Cyfrowa transformacja naszego banku oparta jest na metodach projektowania oferowanych przez nas usług. Analizy zachowań klientów, badania UX i zrozumienie potrzeb użytkowników – to one stanowią rdzeń naszej linii produkcyjnej produktów i usług. To także organizacja pracy (agile), współdziałanie biznesu z IT i wysiłek team leaderów kierujących zespołami scrum.
Siła innowacyjnych rozwiązań tkwi również w tzw. ko-kreacji, czyli współtworzeniu rozwiązań z zewnętrznymi innowatorami. Dlatego pomysły czerpiemy z organizowanych przez bank hackathon’ów i service jam’ów. Wydarzenia te pozwalają zaangażować w proces wypracowywania innowacji bankowych zespoły studenckie, młodych innowatorów, ekspertów z różnych dziedzin i obszarów kompetencji, jak również samych użytkowników. Ważne jest również wykorzystanie wiedzy i doświadczenia pracowników z różnych działów banku. W ramach organizowanej Akademii Innowacji wypracowywane są rozwiązania dotyczące realnych wyzwań naszych klientów. Dzięki takiemu podejściu nasz „time to market” jest znacznie szybszy, a to co wspólnie tworzymy i dostarczamy do naszych klientów jest zgodne z ich oczekiwaniami.
Naszą przewagą konkurencyjną jest platforma omnichannel – zapewnia ona jednolity UX i wygodną obsługę niezależnie od tego, czy klient przychodzi do placówki, dzwoni do Contact Center, korzysta z internetu czy aplikacji mobilnej. Działamy wielotorowo i zmian dokonujemy we wszystkich kanałach obsługi niemalże równocześnie.
Bankowość elektroniczna
W grudniu 2019 roku Bank Pekao S.A. udostępnił nową bankowość elektroniczną Pekao24 dla klientów indywidualnych, a już niecałe 2 miesiące później dla klientów firmowych. Omnikanałowe projektowanie rozwiązania pozwoliło na jednoczesne udostępnienie wszystkich elementów tego systemu również pracownikom obsługującym klientów w oddziałach. Wprowadzone funkcjonalności pozwalają użytkownikom szybciej i łatwiej zlecić przelew, a dzięki analizie finansowej lepiej kontrolować swoje wydatki. Odświeżony wygląd bankowości elektronicznej Pekao stał się bardziej intuicyjny i przejrzysty dla użytkowników.
Bankowość mobilna
Bankowość mobilna PeoPay to aplikacja z pierwszą w Polsce autoryzacją transakcji z użyciem biometrii, mobilnymi płatnościami wielowalutowymi, integracją z asystentem głosowym (Asystent Google), szybką pożyczką, wymianą walut czy kartą debetową dostępną „na klik”. Użytkownicy aplikacji, którzy są zainteresowani produktami banku, mogą w dowolnym momencie skorzystać z oferty przygotowanej przez Pekao, a w przypadku pytań bezpośrednio porozmawiać z doradcą za pomocą czat w aplikacji PeoPay.
Jako jedyni w Polsce – od 2019 roku – zakładamy konta zdalnie na „selfie” z wykorzystaniem biometrii, bez konieczności wizyty kuriera, czy kontaktu z infolinią. W ostatnim kwartale 2019 roku, 13 proc. rachunków w Banku Pekao zostało założonych właśnie w ten sposób.
Płatności mobilne
Naszym priorytetem jest budowanie trwałej relacji oraz wywieranie nie tylko dobrego pierwszego wrażenia na naszych klientach, ale przede wszystkim stała pomoc użytkownikowi i wsparcie w jego codziennych bankowych sprawach.