MasterCard wybrał uczestników nowej, letniej edycji swojego programu Start Path Global. Globalny program ma na celu wspomaganie nowatorskich, debiutujących firm, będących jeszcze na wczesnym etapie rozwoju, w opracowywaniu nowej generacji rozwiązań dla sektora handlu i finansów. Uczestnicy programu, wybrani spośród 500 kandydatów z 60 krajów, opracowali rozwiązania umożliwiające proste, bezpieczne i bezproblemowe przeprowadzanie transakcji handlowych.
W ramach uruchomionego w 2014 r. programu Start Path firma MasterCard współpracowała jak dotąd z 60 debiutującymi firmami, pomagając im w rozwinięciu działalności oraz wejściu na nowe rynki i w nowe branże. Kolejna edycja programu obejmuje firmy na wczesnym etapie rozwoju z różnych krajów, zróżnicowane pod względem wielkości zespołu, poziomu finansowania, przychodów i procesu sprzedaży.
„Firmy wybrane do tegorocznej edycji przełamują ograniczenia tradycyjnego handlu i usług finansowych, tworząc na nowo produkty zapewniające lepszą obsługę klienta” – powiedział Stephane Wyper, dyrektor programu MasterCard StartPath Global. „Firmy te przeobrażają handel przy użyciu takich narzędzi jak łączność mobilna, wielkie zbiory danych czy analityka biznesowa, w bardzo szybkim tempie dołączając do głównego nurtu biznesu”.
Z programem MasterCard Start Path Global współpracuje również „The Heart Warsaw” – zainaugurowany niedawno, pierwszy tego typu w Polsce akcelerator służący współpracy dużych korporacji z wybranymi scale-up’ami. Wybrani przedsiębiorcy, którzy wygrają poszczególne edycje „The Heart Warsaw”, będą mieli szansę wziąć udział w inicjatywach Start Path, takich jak warsztaty, sesje z ekspertami czy dostęp do mentorów.
Program Start Path Global ułatwia debiutującym firmom rozwiązywanie problemów biznesowych oraz otwiera przed nimi nowe możliwości na całym świecie. Wirtualny program trwa sześć miesięcy i obejmuje m.in. wsparcie operacyjne, handlowe oraz finansowe. Dla przykładu, ClubApp, irlandzka debiutująca firma, która stworzyła platformę dla klubów sportowych, umożliwiającą aktualizowanie na żywo danych z meczów i generowanie statystyk, zintegrowała technologie Qkr! i MasterPass, dzięki czemu członkowie klubów mogą uiszczać opłaty i kupować produkty klubowe bezpośrednio z aplikacji. Inna firma, Rainbird, pracuje obecnie nad stworzeniem wirtualnego asystenta opartego na sztucznej inteligencji, który usprawni dzielenie się wiedzą i procesy podejmowania decyzji w zespole ds. sprzedaży w ramach programów lojalnościowych MasterCard w Wielkiej Brytanii.
Uczestnicy letniej edycji programu spotkali się z MasterCard podczas tygodniowej sesji wprowadzającej w Londynie, a w dalszej kolejności będą pracować nad własnymi projektami w ramach sześciomiesięcznego programu wirtualnego, by na koniec wziąć udział w spotkaniu globalnych partnerów programu Start Path Global, który odbędzie się w listopadzie w Nowym Jorku. Będą tam uczestniczyć w osobistych sesjach doradczych oraz zostaną przedstawieni partnerom MasterCard, takim jak np. Rakuten, TSYS czy Royal Bank of Canada.
Uczestnicy obecnej edycji programu Start Path Global — lato 2016 r.:
- Cyberfend — firma dostarcza rozwiązanie z zakresu bezpieczeństwa chroniące aplikacje internetowe i mobilne przed zaawansowanymi atakami i oszustwami. Rozwiązanie to wykrywa próby przejęcia konta, oszustw przy płatnościach i kradzieży danych uwierzytelniających.
- Everledger —firma stosuje technologię blockchain do śledzenia i ochrony diamentów lub innych drogocennych przedmiotów we wszystkich fazach ich „cyklu życia”. Technologia ta jest oparta na rozproszonym systemie rejestru, który umożliwia zmniejszenie liczby oszustw związanych z drogocennymi przedmiotami, zapewniając weryfikację autentyczności przedmiotów i praw własności do nich na potrzeby firm ubezpieczeniowych, instytucji finansowych, organów ścigania oraz samych właścicieli.
- Itembase — rozwiązanie ułatwiające klientom indywidualnym tworzenie oraz bieżące aktualizowanie historii ich zakupów w setkach tysięcy sklepów i innych placówek, a także inicjowanie w dowolnej aplikacji konsumenckiej różnych działań, takich jak sprzedaż na eBay, monitorowanie gwarancji, zgłaszanie roszczeń gwarancyjnych, włączenie produktu do zakresu ubezpieczenia, uzyskanie kredytu, zapisanie faktury, pobranie gotówki w systemie cashback oraz wszelkie inne działania, które w wyniku zakupu produktu mogą być zainicjowane w dowolnej fazie jego cyklu życia.
- Mozio — mechanizm wyszukiwania i rezerwowania usług związanych z transportem do/z portu lotniczego, umożliwiający znalezienie najszybszego środka takiego transportu. Wyszukiwarka danych związanych z transportem do/z portu lotniczego agreguje dane dotyczące różnych systemów komunikacji naziemnej, umożliwiając podróżnym zaplanowanie dojazdu do/z lotniska z uwzględnieniem rozkładów jazdy autobusów, pociągów, promów i metra.
- PayKey — firma oferuje rozwiązanie umożliwiające dokonywanie płatności bezpośrednio z dowolnego serwisu społecznościowego. Użytkownik w bezpieczny sposób korzysta z usług zaufanego banku, nie wychodząc ze swojej ulubionej aplikacji społecznościowej, dzięki czemu codzienne płatności czy inne operacje bankowe są wykonywane łatwiej i sprawniej niż kiedykolwiek przedtem.
- RecargaPay — lider wśród brazylijskich platform codziennych płatności mobilnych. Platforma umożliwia klientom w Ameryce Łacińskiej doładowanie kart prepaid oraz opłacanie rachunków za media, zarówno własnych, jak i innych osób. Obecnie platforma rozszerza swój zakres, wprowadzając usługi finansowe dla osób nie posiadających konta bankowego.
- Revolut — firma opracowała aplikację do zarządzania finansami, połączoną z wielowalutową kartą MasterCard. Aplikacja umożliwia użytkownikom bezproblemową wymianę walut oraz wysyłanie pieniędzy i płacenie w sklepie fizycznym bądź online. Aplikacja wraz z kartą daje użytkownikowi w dowolnym miejscu na świecie wrażenie, że ma konto w lokalnym banku. Użytkownik nie musi płacić prowizji za transakcje walutowe i może w łatwy sposób zarządzać swoim kontem oraz korzystać z zabezpieczeń zapewnianych przez aplikację.
źródło: MasterCard