W PKO Banku Polskim młodzi otwierają konto co 20 sekund

  • Na koniec 2016 roku PKO Bank Polski był w czołówce banków, które notują największy wzrost organiczny pod względem liczby klientów ogółem, liczby klientów indywidualnych oraz liczby prowadzonych rachunków.
  • Dynamicznie przyrasta liczba młodych klientów do 26. roku życia, którzy korzystają z usług PKO Banku Polskiego.
  • PKO Bank Polski prowadzi łącznie ponad 1,1 mln kont dla osób do 26. roku życia.

PKO Bank Polski od lat intensywnie rozwija swoją ofertę dla młodych klientów, oferując im nowoczesną bankowość z wielokanałowym i niezawodnym dostępem, innowacyjne rozwiązania, bezpieczeństwo, ale także szeroki kontekst edukacyjny. Dzięki tym działaniom Bank prowadzi dzisiaj ponad 1,1 mln kont dla osób do 26. roku życia, a klienci z tej grupy wiekowej otwierają nowe konto w PKO co 20 sekund!

PKO Bank Polski obsługuje najwięcej na rynku klientów ogółem (9,2 mln), w tym najwięcej klientów indywidualnych – ponad 8,7 mln. 2016 rok Bank zakończył imponującym 230-tysięcznym przyrostem rok do roku liczby prowadzonych rachunków dla klientów indywidualnych. Coraz więcej z nich to osoby młode do 26. roku życia, które zaczynają swoją przygodę z bankowością właśnie z PKO Bankiem Polskim. Większość zostaje z Bankiem, korzystając z możliwość przekształcenia konta w kolejne z oferty, dedykowane odpowiedniej grupie wiekowej.

PKO Bank Polski notuje jeden z najefektywniejszych wzrostów organicznych na rynku jeśli chodzi o liczbę prowadzonych rachunków. Co dla nas bardzo istotne, ponad połowę nowych RORów otwieramy dla osób młodych poniżej 26. roku życia, a więc tych, dla których dostęp do nowoczesnych form bankowania jest szczególnie ważny. Właśnie to odnajdują w PKO Banku Polskim, w którym w ostatnich latach wykonaliśmy gigantyczną pracę nad ofertą i wizerunkiem – podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.

Bank regularnie przygotowuje atrakcyjne promocje skierowane do młodych klientów. W ostatnim czasie przeprowadził cieszącą się ogromną popularnością promocję Konta dla Młodych wraz z kampanią pod hasłem „Miłość Mamy za zero”, w ramach której za założenie konta i wykonanie co najmniej jednej płatności kartą w promocyjnym okresie można było otrzymać pakiet biletów do kina.

Oferta PKO Banku Polskiego dedykowana osobom młodym to w szczególności zróżnicowana, nowoczesna i konkurencyjna oferta kont osobistych dla osób młodych, w tym Szkolne Kasy Oszczędności (SKO) dla uczniów szkół podstawowych, oferta PKO Junior ze specjalnym kontem dla dziecka, serwisem bankowości internetowej, aplikacją mobilną i kartami płatniczymi, PKO Konto Pierwsze dla młodzieży w wieku 13-18 lat oraz PKO Konto dla Młodych dla osób do 26 roku życia. Dodatkowo osoby, które ukończyły 13 lat mogą korzystać z innowacyjnej i najpopularniejszej na rynku aplikacji mobilnej IKO, w tym płatności zbliżeniowych HCE rozszerzonych w ostatnich tygodniach o karty Mastercard – a te w ofercie PKO powiązane są głównie z ofertą dla młodych.

PKO Bank Polski jest jedną z nielicznych instytucji w kraju, prowadzących konsekwentną edukację finansową w oparciu o kompleksowe i innowacyjne produkty bankowe. Szeroko zakrojona edukacja Banku kierowana jest do różnych grup klientów, w tym także do młodych. Głównym jej celem jest ograniczenie wykluczenia finansowego, budowanie świadomości konsumenckiej, a także działania w zakresie cyberbezpieczeństwa. Źródłem informacji, porad i eksperckich treści, nie tylko na tematy finansowe, jest ogólnodostępny portal edukacyjno-poradnikowy Bankomania oraz przygotowane na wzór Wikipedii kompendium haseł ekonomicznych – Bankowiki. Co kwartał do klientów trafia magazyn „Bankomania” oraz poradnik ekonomiczny dla najmłodszych „Brawo Bank”. Są one dostępne także w wersji mobilnej – na tablety i smartfony, a od ubiegłego roku również w technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (AR).

ŹRÓDŁOPKO Bank Polski