Program Rozwoju Eksportu już po raz piąty

Bank Zachodni WBK już po raz piąty zaprasza polskie firmy z apetytem na biznes na rynkach zagranicznych do uczestnictwa w wydarzeniach ogólnopolskiego Programu Rozwoju Eksportu. Podczas spotkań w największych miastach w kraju, konferencji tematycznych, warsztatów oraz wirtualnych i tradycyjnych misji handlowych, przedsiębiorcy dostaną wiedzę, narzędzia oraz… niejedną szansę na znalezienie zagranicznego kontrahenta.

Program Rozwoju Eksportu (PRE) ponownie wesprą merytorycznie Partnerzy Banku Zachodniego WBK: Bisnode, KPMG i KUKE. – Formuła spotkań ewoluuje. W V. edycji część wydarzeń będzie sprofilowana pod kątem konkretnych rynków albo branż. Taka koncepcja pozwala wnikliwiej omówić pewne tematy, skoncentrować się na specyficznych aspektach, ważnych dla danej grupy firm – mówi Aleksander Korsak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Strategicznego i Współpracy Międzynarodowej w Pionie Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej BZ WBK.

W V. edycji PRE kontynuowana będzie wymiana doświadczeń między przedsiębiorcami. Oprócz ekspertów Banku Zachodniego WBK i Partnerów Merytorycznych, uczestnicy spotkań będą mogli podyskutować z Ambasadorami Eksportu – przedstawicielami firm, które już odniosły sukcesy na rynkach zagranicznych. Opowiedzą oni jakim przeszkodom musieli stawić czoła w ekspansji zagranicznej i jak je pokonali. Będą też odpowiadać na pytania i rozwiewać wątpliwości firm, które do obecności na nowych rynkach zagranicznych się przygotowują.

Leitmotiv V. edycji PRE – poszukiwanie kontrahentów

Piotr Dylak, dyrektor ds. finansowania handlu w Banku Zachodnim WBK, podkreśla, że jeśli chodzi o największe obawy firm w ekspansji, to w wielu rozmowach i ankietach prowadzonych podczas poprzednich czterech edycji kluczowym wyzwaniem było poszukiwanie zagranicznych kontrahentów. – Rzetelne rozpoznanie potencjału nowego rynku, planowanie ekspansji, jej finansowanie i dobra organizacja są niezbędne. Ale sprzedaży i realnego biznesu nie będzie, jeśli po drugiej stronie nie znajdzie się importer, który chce kupić towary czy usługi polskiego eksportera. W V. edycji PRE nieco mocniej zaadresujemy ten najbardziej newralgiczny moment całego procesu eksportowego – komentuje Piotr Dylak.

PRE na misjach handlowych…

W V. edycji Programu Rozwoju Eksportu uczestnicy poznają narzędzia online, które łączą odbiorców z dostawcami, udostępniane przez izby branżowe i handlowe, PAHI czy portal SantanderTrade.com. Ale co ważne, oprócz wsparcia informacyjnego, Bank Zachodni WBK da firmom bardzo wartościową szansę: będzie organizować spotkania polskich przedsiębiorców z ich potencjalnymi kontrahentami z innych krajów. W minionych edycjach PRE odbyło się kilka misji handlowych. W misji wyjazdowej do Hiszpanii, wzięły udział firmy z branży spożywczej. Bank Zachodni WBK „spotkał” je z lokalnymi importerami – regionalnymi oraz ogólnokrajowymi hiszpańskimi sieciami handlowymi. Podczas trzydniowego pobytu uczestnicy misji brali udział w grupowych sesjach B2B, odbyli indywidualne spotkania, a także odwiedzili największy w Hiszpanii targ spożywczy. Podobną agendę Bank Zachodni WBK zakłada także dla tegorocznych misji.

… i w całej Polsce

  1. edycja Programu Rozwoju Eksportu to także spotkania regionalne w całej Polsce. Cykl otwierają warsztaty 4 kwietnia br. w Szczecinie. Kolejne spotkania obędą się 5 kwietnia w Poznaniu, 6 kwietnia w Łodzi, 9 maja w Bydgoszczy, 10 maja w Gdańsku oraz 11 maja w Warszawie, 16 maja w Białymstoku, 17 maja w Lublinie, 18 maja w Rzeszowie, 30 maja we Wrocławiu, 31 maja w Katowicach oraz 1 czerwca w Krakowie.

Szczegóły wydarzeń oraz dodatkowe informacje o misjach handlowych i innych inicjatywach Programu Rozwoju Eksportu będą podawane na bieżąco na stronie http://www.bzwbk.pl/ms/rozwoju-eksportu/program-rozwoju-eksportu.html.

Program Rozwoju Eksportu (PRE) to projekt skierowany do firm, które chcą rozpocząć działalność poza Polską lub które za granicą są już obecne, ale zamierzają rozszerzać obecność na rynkach międzynarodowych.

Inicjatorem PRE jest Bank Zachodni WBK, zaś Partnerami Merytorycznymi Bisnode, KPMG i Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A. Na projekt składają się m.in. konferencje, seminaria, śniadania biznesowe oraz wirtualne i stacjonarne misje handlowe. Podczas tych wydarzeń Partnerzy dzielą się z przedsiębiorcami merytoryczną wiedzą i doświadczeniem. Prezentują konkretne, praktyczne narzędzia i rozwiązania z zakresu finansowania handlu zagranicznego, ubezpieczeń, analizy potencjalnych rynków ekspansji, weryfikacji partnerów biznesowych czy możliwości wykorzystania dotacji. Poruszane zagadnienia są systematycznie konsultowane z przedsiębiorcami i dzięki temu dopasowane do ich zainteresowań.

Za pomysł i realizację projektu PRE Bank Zachodni WBK został wyróżniony INNOWATOREM WPROST 2015 oraz nagrodą LUMINATUS 2016 Bloomberg Businessweek Polska dla najbardziej innowacyjnych projektów na polskim rynku. Program Rozwoju Eksportu otrzymał także dwie srebrne statuetki w prestiżowym konkursie branży Public Relations „Złote Spinacze” 2016.

http://www.bzwbk.pl/ms/rozwoju-eksportu/program-rozwoju-eksportu.html

ŹRÓDŁOBank Zachodni WBK