5 udanych lat PKO Junior

  • PKO Junior – jedyna tak kompleksowa i najpopularniejsza na rynku oferta dla dzieci do 13. roku życia – kończy właśnie 5 lat.

  • PKO Bank Polski ubankowił 10 proc. społeczeństwa w przedziale wiekowym 0-13 lat i nie ustaje w edukacji finansowej kolejnych pokoleń Polaków.

  • Łącznie na rachunkach dzieci do 13. roku życia (PKO Junior i SKO) zgromadzono już 1,3 mld złotych.

Oferta PKO Junior dla dzieci poniżej 13. roku życia kończy właśnie 5 lat. W tym czasie bank osiągnął poziom 10 proc. ubankowienia rynku w tej grupie wiekowej i nadal jest jedyną instytucją finansową, która oferuje tak kompleksowy pakiet rozwiązań wspierających praktyczną edukację finansową dzieci. Najmłodsi klienci PKO Banku Polskiego uczą się przy wsparciu rodziców zarządzania swoim budżetem oraz systematycznego oszczędzania – w skarbonkach w serwisie internetowym PKO Junior zbierają pieniądze głównie na wakacje, telefon, tablet i rower, ale także na prezent dla mamy czy taty.

PKO Bank Polski od ponad 80 lat angażuje się w edukację ekonomiczną najmłodszych, oferując atrakcyjne konta dla dzieci, młodzieży i rodziców dostosowane do ich potrzeb. 5 lat temu oferta banku dla dzieci została poszerzona o PKO Junior zbudowany na bazie zrewitalizowanego, internetowego SKO, ale niewymagający zaangażowania szkoły. Na start bank zaoferował dzieciom dostosowany do ich potrzeb, kolorowy serwis bankowości internetowej, następnie pojawiły się karty płatnicze dla dzieci w formie plastików, naklejek zbliżeniowych i gadżetów – Śmigaczy PKO Junior, a w 2016 roku do dyspozycji najmłodszych klientów bank oddał pierwszą w Polsce aplikację bankowości mobilnej dedykowaną dzieciom poniżej 13. roku życia, dodatkowo wzbogaconą o funkcje wspierające edukację finansową i rozwój ich przedsiębiorczej postawy.

Dziś w ofercie znajdują się rachunki: PKO Konto Dziecka i Pierwsze Konto Oszczędnościowe, karty płatnicze dla dzieci, serwis internetowy PKO Junior, aplikacja mobilna PKO Junior oraz konto rodzica.

– Dzieci, które korzystają z rachunków bankowych dostosowanych do swojego wieku, uczą się praktycznej strony bankowości, a w konsekwencji są lepiej zsocjalizowane ekonomicznie.  W naturalny sposób przełoży się to na umiejętność podejmowania racjonalnych decyzji finansowych w ich dorosłym życiu – podkreśla Małgorzata Kocoń, dyrektor Biura Młodego Klienta w PKO Banku Polskim.

Nowoczesna bankowość dla dzieci w PKO Banku Polskim spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów. W ciągu pięciu ostatnich lat dzieci i rodzice korzystający z SKO i PKO Junior zgromadzili na rachunkach już ponad 1,3 miliarda złotych. Średnio na rachunku dziecka, w ramach PKO Junior, jest zgromadzone 2,9 tys. zł, średni wiek dziecka to 7 lat, a rodzica – 37 lat. W wirtualnych skarbonkach w serwisie internetowym PKO Junior dzieci najczęściej oszczędzają na wakacje, telefon, rower, tablet, rolki, komputer i klocki.

Oferta PKO Junior jako pierwsza w Polsce, a prawdopodobnie także na świecie, pozwoliła dzieciom poniżej 13. roku życia w tak szerokim zakresie uczyć się finansów w praktyce i rozwijać przedsiębiorczość przy wsparciu rodziców. Oferta obejmuje m.in. bezpłatne i atrakcyjnie oprocentowane (2,5 proc. do kwoty 2500 zł, z tygodniową kapitalizacją) PKO Konto Dziecka, z dostępem do ciekawego, kolorowego i dostosowanego do potrzeb dzieci serwisu bankowości elektronicznej junior.pkobp.pl oraz do aplikacji mobilnej. Zarówno w ramach serwisu, jak i aplikacji mobilnej, dzieci mogą w praktyce uczyć się zarządzania swoim budżetem i dokonywać podstawowych operacji finansowych, takich jak przelew czy doładowanie komórki – każda z nich musi być zaakceptowana przez rodzica. Najmłodsi wkraczający w świat finansów mogą przy pomocy serwisu internetowego PKO Junior lub aplikacji na telefon zakładać również wirtualne skarbonki, wspierające w nauce oszczędzania i wytrwałości w realizacji celów, zdobywać wirtualne odznaki za czynności związane z oszczędzaniem czy podjęte wyzwania oraz korzystać z ciekawych i atrakcyjnych materiałów edukacyjnych.

ŹRÓDŁOPKO Bank Polski