ING Bank Śląski znalazł się w gronie banków, które uzyskały najlepsze wyniki w rankingu satysfakcji klientów detalicznych banków i zdobył tytuł „Bank doceniony przez klientów”. Został on przyznany na podstawie wyników badania „Monitor satysfakcji klientów banków 2019”, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
Bank zajął pierwsze miejsce i otrzymał najwyższą liczbę punktów w rankingu satysfakcji, na który składa się ocena wielu elementów, w tym m.in. oferty, jakości obsługi, opłat i prowizji, wizyty w oddziale, infolinii, bankowości internetowej i mobilnej. ING Bank Śląski w tegorocznej edycji badania awansował z drugiego miejsca w 2018 r. na pierwsze.
Ponadto, klienci ING Banku Śląskiego docenili takie produkty i usługi jak: kantor walutowy, ubezpieczenia, kartę kredytową, rachunek bieżący, kartę płatniczą/ bankomatową oraz renomę banku.
Autorzy badania zauważają, że klienci banków wydają się być bardziej lojalni w stosunku do nich niż jeszcze dwa lata temu. Średnia na wymiarze lojalności wzrosła w tym okresie o 3 punkty. W tegorocznym rankingu lojalności pierwsze miejsce ex aequo zajął ING Bank Śląski.
Badanie „Monitor satysfakcji klientów detalicznych banków” jest przeprowadzane raz do roku. Każdy z 11 banków biorących udział w tej edycji oceniany był w różnych aspektach, przez około 250 jego klientów. Badanie realizuje ARC Rynek i Opinia za pomocą mixu metod ilościowych CAWI (ankiety online) i TAPI (wywiady face-to-face przy użyciu tabletów w grupach demograficznych o niższej penetracji Internetu). Badanie zostało zrealizowane między sierpniem a październikiem 2019 roku.