Jak sprawdzić stan konta, zapłacić przelewem rachunki albo zrobić zakupy online? – m.in. tego będą mogli nauczyć się internauci śledzący bloga „Mądra Babcia”. Teraz, gdy szczególnie ważne jest, aby seniorzy zachowali wszelkie środki bezpieczeństwa i zostali w domu, jego autorka rusza z cyklem filmów edukacyjnych pt. „Babcia na bank”. Projekt realizowany jest pod patronatem Alior Banku.
– Szczególnie dla zdrowia i bezpieczeństwa osób starszych konieczne jest, aby zachowali oni wszelkie środki ostrożności i w miarę możliwości pozostawali w domach. Zamknięcie w czterech ścianach nie musi jednak oznaczać straconego czasu. Warto wykorzystać go na rozwijanie nowych umiejętności oraz zdobywanie wiedzy, która będzie przydatna również po zakończeniu kwarantanny. Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że co trzecia osoba po sześćdziesiątce nie korzysta z bankowości internetowej z powodu braku wiedzy. Mamy nadzieję, że zainicjowane przez Mądrą Babcię działanie rozwinie kompetencje cyfrowe wśród osób starszych – mówi Michał Wójcik, Dyrektor Marketingu Alior Banku.
Okazało się niespodziewanie, że polscy seniorzy potrzebują wsparcia w wielu dziedzinach codziennego funkcjonowania. Dzisiaj, kiedy ta grupa jest najbardziej narażona na zachorowanie, pomoc osobom starszym w wielu obszarach jest już nie tyle dobrą wolą, a wielką odpowiedzialnością społeczną. To jest chwila prawdy nie tylko dla nas, jako ludzi, mediów czy społeczności w sieci, ale też dla firm i organizacji mających w swojej misji pomaganie. Dzięki takiemu partnerowi, jak Alior Bank otrzymujemy wsparcie merytoryczne w zakresie e-finansów, co jest jedną ze słabszych kompetencji osób starszych. Ścieżka tematyczna „Babcia na bank”, ma ułatwić im poruszanie się w zawiłościach bankowości i płatnościach internetowych, aby móc regulować zobowiązania i robić zakupy nie wychodząc z domu – tłumaczy Beata Borucka, autorka bloga „Mądra Babcia”.
– To grupa, której próżno szukać w internecie, planujemy dotarcie do nich poprzez działania skierowane do odbiorców pośrednich – dzieci, wnuków, sąsiadów. Chcemy zainspirować młodych ludzi do wsparcia osób starszych z ich najbliższego otoczenia, które nie potrafią posługiwać się nowymi technologiami i bankowością cyfrową. To przecież nasi rodzice i dziadkowie są dla nas największym wsparciem i niezależnie od sytuacji służą radą i dobrym słowem. Czas, aby role się odwróciły – teraz my zatroszczmy się o nich – dodaje Michał Wójcik, Dyrektor Marketingu Alior Banku.