Rzecznik Zdrowia w PZU

PZU jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce powołał Rzecznika Zdrowia, który będzie głosem pacjentów w organizacji. Stanowisko objęła dr n. o zdr. Mariola Borowska. Decyzja jest istotnym wzmocnieniem działalności medycznej Grupy PZU, którą intensywnie rozwija w ramach spółki PZU Zdrowie.

– Jestem zaszczycona, że największa grupa finansowo-ubezpieczeniowa w tej części Europy zdecydowała się powierzyć mi tak odpowiedzialną funkcję. Jako Rzecznik Zdrowia będę dążyć do wzmocnienia relacji z pacjentami oraz lepszego zrozumienia ich potrzeb. Moją rolą będzie przede wszystkim słuchanie pacjentów i pomoc w znalezieniu dla nich najlepszych rozwiązań. W kwestiach związanych ze zdrowiem empatia i dialog powinny być podstawą działania – mówi Mariola Borowska.

Rzecznik Zdrowia PZU to unikatowa funkcja w skali całego rynku prywatnej opieki medycznej i ubezpieczeń. Głównym zadaniem będzie prowadzenie dialogu z pacjentami i wspieranie ich na każdym etapie korzystania z opieki – od momentu zakupu do wizyty lub badania w placówce medycznej. Z zachowaniem bezstronności Rzecznik Zdrowia będzie analizował sprawy zgłaszane przez pacjentów, w obiektywny sposób oceniając jakość obsługi i zastosowane procedury. Bliski kontakt z pacjentami pozwoli także realnie wpływać na tworzenie nowych rozwiązań obsługowych i produktów zdrowotnych.

– Tworzenie relacji i pogłębianie wiedzy o oczekiwaniach klientów przekłada się na doskonalenie jakości usług, a na budowaniu nowych standardów jakości w obsłudze zdrowotnej klientów, jak i samych pacjentów nam zależy. Cieszy mnie  zaufanie, jakim obdarzają klienci swojego rzecznika w PZU Piotra Ożarka,  którego praca polega na codziennym i bezpośrednim dialogu z klientami. Zaowocowała ona szeregiem usprawnieniem różnych procedur i zmian w naszej ofercie. Wierzę, że działalność Marioli Borowskiej przyniesie podobne korzyści w obszarze zdrowia – mówi p. o. prezesa PZU Życie Aleksandra Agatowska

Oprócz kontaktu z klientami, Rzecznik Zdrowia będzie również dbał o promocję zdrowia i działań prewencyjnych podejmowanych przez PZU.

– PZU Zdrowie jest jednym z kluczowych operatorów na rynku usług medycznych. Jestem przekonana, że tę pozycję zawdzięczamy temu, że budowanie pozytywnych relacji z pacjentami jest dla nas priorytetem. Ustanowienie funkcji Rzecznika Zdrowia to potwierdzenie strategicznego znaczenia opieki medycznej w działalności całej Grupy PZU. Zwłaszcza teraz, kiedy wszyscy przykładamy szczególną uwagę do zdrowia, chcemy zapewnić naszym pacjentom dodatkową formę kontaktu i wsparcia – dodaje prezes PZU Zdrowie Anna Janiczek.

Mariola Borowska jest doktorem nauk o zdrowiu, z doświadczeniem dydaktycznym zdobytym na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. W swojej działalności naukowej zajmuje się tematyką bezpieczeństwa pacjenta oraz organizacją systemu ochrony zdrowia w Polsce i prawa medycznego.

PZU Zdrowie jest jednym z liderów prywatnej opieki medycznej w Polsce. Posiada własną sieć 130 placówek medycznych, tym pracowni diagnostycznych, m.in. w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu czy Poznaniu. Dodatkowo współpracuje z ponad 2000 placówek partnerskich w 600 miastach w Polsce. Zapewnia opiekę medyczną osobom objętym ubezpieczeniami zdrowotnymi, abonamentami medycznymi, a także indywidualnym pacjentom placówek.

Rzecznikiem Zdrowia jest dostępny dla wszystkich klientów i pacjentów PZU Zdrowie za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie www.pzu.pl/rzecznik-zdrowia.

ŹRÓDŁOPZU