W 2019 roku udostępniliśmy klientom nowy portal santander.pl. Gruntownie go przebudowaliśmy i uwzględniliśmy potrzeby użytkowników cyfrowych. Zmieniliśmy system CMS, na nowo zaprojektowaliśmy treści, wygląd stron i architekturę informacji. Warto było!
Portal santander.pl każdego miesiąca odwiedza 3 000 000 klientów. Klienci dobrze znają ten adres. Bardzo często to właśnie z niego przechodzą na stronę bankowości internetowej. Na głównej stronie banku czują się bezpiecznie. Także tutaj klienci sprawdzają dostępność placówek i bankomatów, zapoznają się z ofertą czy sprawdzają opłaty. Zmiany w tak newralgicznych miejscach nigdy nie są proste. Stanęliśmy więc przed wyzwaniem – zostawić coś, co jako tako działa, bez ryzyka, ale i bez możliwości rozwoju czy zaryzykować i postawić na innowację kosztem ewentualnego niepowodzenia. Wybraliśmy to drugie.
Przebudowa portalu była dla nas wyzwaniem – portal zawierał ponad 2500 stron i opisywał kilkaset produktów i usług bankowych. Udało nam się zmniejszyć tę liczbę do 600. Zależało nam, by dostarczyć serwis nowoczesny i intuicyjny. Teraz wygodnie korzysta się z niego zarówno na komputerze, jak i w telefonie. Wprowadziliśmy spójny układ dla treści na stronie. Przeprowadziliśmy wiele badań, a kilka pierwotnych koncepcji przetestowaliśmy wspólnie z klientami. Wysiłek się opłacił.
Strona została bardzo dobrze oceniona nie tylko przez klientów (SAT NET wynosi obecnie 67), ale również przez algorytmy wyszukiwarek internetowych. Bardzo szybko zbudowaliśmy dobre pozycje w Google. Praktycznie we wszystkich statystykach odnotowaliśmy wzrosty.
Klienci głównie doceniają portal santander.pl za to, że jest:
- Odświeżona szata graficzna, przyjazny i przejrzysty serwis – dużo przestrzeni, delikatne akcenty w kolorze czerwonym.
- Wygodne korzystanie na komputerze i w telefonie – wszystkie elementy strony, w tym nagłówek, są widoczne na wszystkich viewportach.
- Spójny układ treści ułatwiający przeglądanie i porównywanie opisów na stronach. Na każdej stronie produktowej znajdują się te same elementy:
- nazwa produktu
- ikony z najważniejszymi zaletami
- ścieżki zakupowe
- opis najważniejszych opłat
- dokumenty
- kontakt/wsparcie
- Łatwe porównanie produktów i opłat – strony zbiorcze pozwalające na porównywanie produktów obok siebie w ramach wybranych kategorii.
5. Prostsza nawigacja – zredukowaliśmy architekturę stron do 3 poziomów (strona główna / strona kategorii / strona produktu), zmniejszyliśmy liczbę stron z 2600 do 600.Wystarczą (maksymalnie) trzy kliknięcia do dotarcia do większości kluczowych stron i dokumentów.
6. Filtry – innowacyjne na rynku rozwiązanie, dzięki któremu użytkownicy szybciej dotrą do informacji i sprawdzą ofertę dopasowaną do ich potrzeb.
- Stale usprawniany konfigurator Konta jakie chcę – proste podsumowanie zalet i możliwości flagowego produktu banku. Najważniejsze zalety:
- Na stronie znajduje się animacja zachęcająca klientów do skorzystania z konta.
- Czytelny opis opcji dostępnych w ramach KJC.
- Transparentna informacja o kosztach prowadzenia konta. Koszty wyliczane automatycznie na podstawie parametrów wprowadzonych przez użytkownika.
Wszystkie funkcje są dostępne zarówno na komputerze, jak i w telefonie.
- Stale usprawniany kalkulator kredytowy, który wylicza opłaty za kredyt gotówkowy.
- Przejrzysta informacja o kosztach kredytu.
- Dynamicznie wyliczane RRSO na podstawie parametrów wprowadzonych przez użytkownika.
- Użytkownik w kalkulacji może uwzględnić także koszty ubezpieczenia.
Wszystkie funkcje są dostępne zarówno na komputerze, jak i w telefonie.