UNIQA prezentuje brokerom odpowiedź na nowe trendy w grupowych ubezpieczeniach na życie

– W październiku UNIQA spotkała się z brokerami, z którymi współpracuje w zakresie sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych i na życie.

– Ubezpieczyciel omówił wprowadzone w tym roku nowości produktowe w grupowym ubezpieczeniu na życie oraz zaprezentował efekty wpływu technologii na likwidację szkód w tym obszarze.

Departament Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych UNIQA kontynuuje jesienne spotkania z brokerami, ale w tym roku w nowej formule. W centrum konferencyjnym pod Warszawą ubezpieczyciel zorganizował spotkanie, w którym udział wzięło ponad 200 brokerów z całego kraju. Podczas wystąpień uczestnicy mogli poznać w szczegółach tegoroczne nowości w produkcie, aktualne trendy w podejściu pracowników do firmowych benefitów, a także wpływ nowych technologii na efektywność wypłat świadczeń.

– Skupiamy się nie tylko na odświeżaniu obecnych produktów, ale także na poszukiwaniu nowych rozwiązań i nowych ryzyk. Tegoroczne zmiany w ubezpieczeniach grupowych na życie są odpowiedzią na trendy społeczne, które obserwujemy i które będą się pogłębiać w kolejnych latach. Analizujemy na bieżąco rynek oraz słuchamy brokerów, z którymi współpracujemy i którzy chętnie dzielą się opiniami o produkcie. Oni także wskazują na zmieniające się potrzeby klientów – wyjaśnia Artur Skiba, dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych w UNIQA Polska.

Cukrzyca i nowotwór in situ w nowym katalogu zachorowań

Wśród najważniejszych zmian wprowadzonych w tym roku przez UNIQA w ubezpieczeniach grupowych na życie należy wskazać: wydłużenie maksymalnego wieku ochrony do 75 roku życia; nowe umowy dodatkowe uwzględniające cukrzycę, , uszczerbek lub uszkodzenie ciała w wypadku komunikacyjnym oraz przy pracy; możliwość rozszerzenia pobytu w szpitalu o oddział rehabilitacyjny i psychiatryczny; brak ograniczenia czasowego między zdarzeniem a nieszczęśliwym wypadkiem. UNIQA zaprezentowała też nowe rozszerzony katalog poważnych zachorowań.

– Nasz nowy katalog  poważnych zachorowań jest dziś najszerszym na rynku. Obejmuje łącznie 100 jednostek chorobowych, w tym nowotwór in situ i cukrzycę, na którą choruje w Polsce ok. 3 mln osób, a ok. 25 proc. nawet o tym nie wie. Dlatego w zakresie naszej ochrony uwzględniliśmy ryzyko zachorowania zarówno na cukrzycę typu 1 i 2, jak i na cukrzycę ciążową. Dodatkowo, wprowadziliśmy  katalog operacji medycznych rozszerzony o  chirurgię prenatalną, Wprowadziliśmy też możliwość ochrony dzieci już od pierwszego dnia pobytu w szpitalu, w tym dzieci od pierwszego miesiąca życia. To podejście wyróżnia UNIQA na tle innych firm ubezpieczeniowych – podkreśla Wioleta Pławuszewska, trenerka w UNIQA Polska.

Podczas spotkania ubezpieczyciel przypomniał także o dziewięciu cegiełkach, w tym dwóch nowych, kardiologicznej i onkologicznej. Ta druga to odpowiedź na choroby nowotworowe, które są drugą przyczyną zgonów w Polsce, a liczba nowych zachorowań systematycznie rośnie, na co zwróciła uwagę w swoim wystąpieniu Marta Bednarek, prawniczka i trenerka w Fundacji Rak’n’Roll.

–  Leczenie pacjentów onkologicznych wiąże się z ogromnymi kosztami, zarówno jeśli chodzi o kwestie medyczne, jak i te związane z dojazdami. Dlatego warto spojrzeć na ubezpieczenie jako istotny element profilaktyki zdrowia – dodała ekspertka Fundacji Rak’n’Roll.

Technologia przyspiesza wypłatę świadczeń

UNIQA równolegle digitalizuje proces likwidacji szkód, a dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii sukcesywnie skraca czas wypłaty świadczeń. Od wpłynięcia zgłoszenia do przelewu środków na konto ubezpieczonego firma jest w stanie zamknąć proces nawet w 15 minut.

– Mamy pełną świadomość, że wraz z rozwojem oferty produktowej musimy zapewnić wysoką jakość serwisu. Dlatego kluczową rolę w strategii firmy odgrywa digitalizacja procesów, która pozwala nam szybciej wypłacać świadczenia. Automatyzacja procesów i rosnąca rola sztucznej inteligencji pozwalają na szybsze i bardziej efektywne obsługiwanie klientów. W UNIQA jesteśmy blisko przełomu technologicznego i stale doskonalimy swoje procesy. Aż 85 proc. prostych roszczeń wypłacamy w ciągu 24 godzin, a połowę z nich nawet tego samego dnia. W ciągu doby realizujemy też 98% wypłat z tytułu operacji medycznych. W przypadku bardziej złożonych roszczeń, aż 90 proc. z nich jesteśmy w stanie zrealizować w ciągu trzech dni – zaznacza Konrad Zakrzewski, dyrektor zarządzający Pionu Dystrybucji – Sieci Własne w UNIQA Polska.

Podczas październikowego spotkania z brokerami przedstawiciele UNIQA jednomyślnie podkreślali zaangażowanie firmy w dostarczanie rozwiązań ubezpieczeniowych na życie i zdrowotnych, uwzględniających zmieniające się potrzeby społeczeństwa. Innowacje produktowe, dbałość o zdrowie i dobro pracowników, oraz wykorzystanie technologii to kluczowe elementy, na które stawia ubezpieczyciel w nadchodzących latach.

ŹRÓDŁOUNIQA Polska