W listopadzie ubiegłego roku ING Bank Śląski udostępnił klientom nowy system bankowości internetowej i mobilnej Moje ING. System wprowadza proste, intuicyjne i mobilne rozwiązania wspierające zarządzanie codziennymi finansami.
Moje ING powstaje w oparciu o szczegółową analizę potrzeb klientów. Od początku projektu bank prowadzi na bezprecedensową skalę badania użyteczności systemu – do tej pory przeprowadzono ponad 600 godzin badań. Na ich podstawie projektowane są rozwiązania, które mają jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby użytkowników.
W budowę Mojego ING jest zaangażowanych ponad 200 specjalistów z różnych branż, jednak projektując intuicyjne i przyjazne rozwiązania bank za najlepszych ekspertów uznał samych klientów. Od połowy 2015 r. w pilotażu Mojego ING brała udział wybrana grupa klientów, którzy przekazali kilka tysięcy opinii i sugestii. Nowy system jest cały czas rozwijany i rozbudowywany. Na każdym z etapów słuchamy i wspieramy naszych klientów oraz przekonujemy o zaletach tej zmiany – powiedział Przemysław Furlepa, dyrektor Pionu Bankowości Detalicznej w ING Banku Śląskim.
Budowa nowego systemu bankowości internetowej ING jest częścią strategii podnoszenia jakości obsługi klientów banku. Jednym z priorytetów projektu było takie podejście do projektowania, aby klient nie musiał zastanawiać się, w jaki sposób należy wykonać daną czynność. Podczas prac wiele czasu i wysiłku poświęcono projektowaniu interfejsu i nawigacji, tak aby był on maksymalnie prosty, intuicyjny i zrozumiały dla różnych grup klientów. Z badań wynika, że np. sprawdzenie stanu konta zajmuje użytkownikom średnio 1/3 czasu mniej niż w poprzednim systemie.
W Moim ING jeden „rzut oka” wystarczy, aby sprawdzić ile mamy obecnie dostępnych pieniędzy, jak wyglądały nasze wydatki w ostatnim miesiącu i w ciągu całego roku. Nowa inteligentna wyszukiwarka pozwala szybko przeszukać historię transakcji i znajdować elementy pasujące do frazy podanej przez użytkownika. Moduł „budżet” pozwala łatwo zaplanować swoje wydatki i na bieżąco kontrolować, ile możemy jeszcze wydać do końca miesiąca. Dzięki nowej funkcji „cele oszczędnościowe” można w prosty i intuicyjny sposób ustalić cel, na który chcemy oszczędzać i automatycznie odkładać na niego pieniądze.
Moje ING to całkowita przebudowa systemu, nie tylko części wizualnej widocznej dla klientów, ale także systemów informatycznych banku. System został przygotowany w paradygmacie technologii Responsive Web Design, dzięki czemu klient na każdym urządzeniu – komputerze, smartfonie czy tablecie – zobaczy „ten sam” system i wykona te same czynności równie łatwo – powiedział Mirosław Forystek, dyrektor Pionu IT w ING Banku Śląskim.
Obecnie z nowego systemu mogą korzystać klienci indywidualni, na dalszym etapie prac bank udostępni Moje ING przedsiębiorcom. Dotychczasowy system ING BankOnLine zostanie wyłączony nie wcześniej niż w 2017 r. Bank umożliwia równoczesne korzystanie z dotychczasowej i nowej wersji systemu, aby dać czas klientom na zapoznanie się ze zmianami.