“WŁASNY KĄT hipoteczny” PKO Banku Polskiego ze statuetką Comperia Stars

  • PKO Bank Polski ze statuetką Comperia Stars za najlepszy kredyt hipoteczny

  • Co czwarty kredyt hipoteczny zaciągany jest w PKO Banku Polskim

  • W 2015 roku Bank udzielił kredytów mieszkaniowych na łączną kwotę ok. 9,9 mld zł

Oferta pakietowa “WŁASNY KĄT hipoteczny” PKO Banku Polskiego została zwycięzcą lutowego rankingu kredytów hipotecznych przygotowanego przez redakcję porównywarki finansowej Comperia.pl. i nagrodzona statuetką w pierwszej odsłonie inicjatywy Comperia Stars.

Comperia Stars to nowy projekt Comperia.pl, który zakłada cykliczne nagradzanie instytucji oferujących najlepsze produkty na rynku – zwycięzców rankingów tej porównywarki finansowej. Na koniec roku kalendarzowego planowane jest także uhonorowanie zdobywców największej liczby statuetek we wszystkich kategoriach, specjalnymi wyróżnieniami Comperia Star of Stars. Parametry, według których tworzone są rankingi, wybierane są co miesiąc przez internautów.

– Dokładamy wszelkich starań, aby udostępniać klientom nie tylko najszerszą ofertę kredytową, ale także gwarantować atrakcyjne warunki cenowe oferowanych przez nas produktów hipotecznych. Wyróżnienie przyznane nam w lutym przez Comperia.pl to dla nas kolejny dowód na to, że klienci doceniają naszą ofertę. Co więcej, dzięki temu, że kryteria rankingu tworzone są w oparciu o informacje od internautów, mamy świadomość, że nasz kredyt odpowiada dokładnie na potrzeby klientów – mówi Agnieszka Krawczyk, dyrektor Departamentu Produktów Bankowości Hipotecznej.

Analitycy Comperia.pl sprawdzili lutowe oferty banków dla osób, które chciałyby zaciągnąć kredyt na kwotę 214 tys. złotych na 30 lat (to średnia wysokość zobowiązania hipotecznego w IV kwartale 2015 roku według raportu AMRON-SARFiN), co pozwoliłoby na sfinansowanie zakupu mieszkania o wartości rynkowej 300 tys. zł. Dla przyjętych założeń najkorzystniejsza okazała się właśnie oferta PKO Banku Polskiego.

Szeroka oferta i pozycja lidera rynku

PKO Bank Polski oferuje klientom jedną z najszerszych ofert kredytów hipotecznych na rynku. Udziela kredytów praktycznie na każdy cel mieszkaniowy: zakup, budowę, remont domu jednorodzinnego lub mieszkania, refinansowanie kosztów poniesionych wcześniej na jeden z powyższych celów lub spłatę kredytu hipotecznego zaciągniętego w innym banku. W celu dotarcia z ofertą do jak najszerszej grupy klientów Bank przeprowadza cykliczne promocje produktów kredytowych. Do 31 marca 2016 roku trwa nowa odsłona kampanii kredytów hipotecznych. Klientom, którzy skorzystają z co najmniej trzech produktów Banku, zostaną zaoferowane promocyjne warunki cenowe – dodatkowe obniżenie marży kredytu hipotecznego o 0,1 p.p. nawet do poziomu 1,3 p.p.

Z danych Związku Banków Polskich wynika, że w 2015 roku PKO Bank Polski zajmował pozycję lidera na rynku posiadając 24,9 proc. udział w sprzedaży kredytów mieszkaniowych dla osób prywatnych. Wartość udzielonych przez Bank w ub. roku kredytów to ok. 9,9 mld zł, w ramach programu „Mieszkanie dla Młodych” było to blisko 4,8 tys. sztuk kredytów na łączną kwotę 781 mln zł.

Prace nad kredytem ze stałym oprocentowaniem

PKO Bank Polski wraz z PKO Bankiem Hipotecznym jest w trakcie finalnych prac nad wprowadzeniem do oferty kredytu mieszkaniowego Własny Kąt hipoteczny ze stałą stopą bazową. Oprocentowanie takiego kredytu będzie niezmienne przez okres kilku lat jego spłaty, np. 5 lat. Dzięki temu klient w okresie obowiązywania stałej stopy będzie mógł uniknąć ryzyka wzrostu stóp procentowych, a co za tym idzie ryzyka wzrostu wysokości raty kredytowej.

źródło: PKO Bank Polski