Pekao jest jednym z liderów rewolucji technologicznej w polskiej bankowości. Od 1 lipca klienci Banku Pekao S.A. mogą składać wnioski o świadczenia 500+ oraz Dobry Start (wyprawka 300 zł) w bankowości internetowej Pekao24. W ciągu pięciu tygodni klienci banku złożyli w ten sposób ponad pół miliona wniosków – blisko dwukrotnie więcej niż w całym 2018 roku. Dla korzystających z tych świadczeń Bank Pekao przygotował specjalne oferty, co przyczyniło się do znacznego wzrostu liczby nowo otwartych kont dla młodych w lipcu.
Klienci Banku Pekao, którzy zdecydują się złożyć wniosek o 500+ lub Dobry Start przez internet, mogą otworzyć konto oszczędnościowe dla swoich dzieci Mój Skarb z promocyjnym oprocentowaniem 3 proc. w skali roku i otrzymać 50 zł za otwarcie Konta Przekorzystnego dla młodych. Mogą też skorzystać ze specjalnych rabatów na oferty szkół językowych, odzież, obuwie, książki i zabawki.
– Od 1 lipca Polacy złożyli łącznie blisko 4 miliony wniosków on-line, z czego aż pół miliona zostało dostarczonych za pośrednictwem naszej bankowości internetowej Pekao24. Ten wynik czyni nas jednym z liderów wśród banków w Polsce w przyjmowaniu wniosków o świadczenia 500+ i Dobry Start, czyli wsparcia dla uczniów rozpoczynających rok szkolny – mówi Marek Tomczuk, wiceprezes zarządu Banku Pekao, nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.
Atrakcyjna oferta towarzysząca składaniu wniosków o świadczenia znalazła odzwierciedlenie w dynamicznym wzroście liczby zakładanych kont wśród młodych. W lipcu Bank Pekao otworzył dla dzieci ponad 2 razy więcej nowych kont oszczędnościowych Mój Skarb niż średnia miesięczna z pierwszej połowy roku. Z kolei sprzedaż Kont Przekorzystnych dla młodych do 18 roku życia w lipcu wzrosła o 62 proc. w porównaniu z danymi z czerwca. Oba rodzaje kont są bezpłatne i mogą być otwierane dla dzieci od momentu urodzenia.
Widoczna tendencja wzrostowa liczby nowych Kont Przekorzystnych do 26 lat otwieranych w Banku Pekao umacnia wiodącą pozycję wśród banków zorientowanych na młodych klientów. W pierwszej połowie 2019 roku liczba pozyskanych nowych klientów w wieku 13‑17 lat była o 50 proc. wyższa w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku.
Sprzedaż kont jest wspierana atrakcyjnymi ofertami kont oszczędnościowych oraz karty rewolucyjnej, gwarantującej niskie kursy w płatnościach za granicą czy trwającą właśnie promocją do 200 zł za otwarcie konta bez przychodzenia do oddziału – poprzez innowacyjny proces otwierania kont na „selfie”, który Bank Pekao wdrożył w tym roku.