Szanowni Klienci,
Stoimy wszyscy przed piekielnie trudnym wyzwaniem, jakim jest zahamowanie zagrożenia epidemicznego i ryzyka zachorowania na koronawirusa w Polsce i na świecie. Sytuacja jest bezprecedensowa. Banki są niezbędnym ogniwem w życiu każdego współczesnego człowieka – za ich pośrednictwem płacimy, oszczędzamy, zaciągamy i spłacamy zobowiązania – muszą więc działać sprawnie również w tej wyjątkowej sytuacji, a ich klienci muszą czuć się bezpiecznie. Jako bankowcy mamy tego pełną świadomość.
W najbliższym czasie, w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo pamiętajmy więc o kilku podstawowych zasadach, które można streścić w zdaniu BANKUJMY BEZPIECZNIE BEZ WYCHODZENIA Z DOMU. Pozwolą nam one racjonalnie zadbać o nasze zdrowie:
- większość transakcji bankowych – przelewy, płatności, zakładanie lokat, spłacanie zobowiązań i wiele innych – można wykonać na komputerze lub telefonie we własnym domu. Aplikacja mobilna Banku Millennium i system internetowy Millenet dostępne są codziennie, 24 godziny na dobę.
- jeśli wychodzimy z domu i chcemy zapłacić np. za zakupy, zamiast gotówki wybierajmy płatności zbliżeniowe telefonem lub kartą, bezpieczniejsze z higienicznego punktu widzenia. Zakupy można również zrobić online, co jest ogólnodostępnym i sprawdzonym rozwiązaniem.
- potrzebujemy gotówki? We wszystkich bankomatach gotówka jest i będzie dostępna. Na bieżąco i płynnie je uzupełniamy. Jeśli zdarzy się jednak z powodów logistycznych, że gotówki nie ma w urządzeniu, z którego korzystasz, udaj się do innego bankomatu. Aktualna lista jest dostępna na naszej stronie internetowej.
- pilne sprawy urzędowe można załatwić zdalnie. Wiele z nich udostępniliśmy w bankowości internetowej Millenet w zakładce MilleUrząd.
- po wprowadzeniu procedur zapewniających ciągłość działania systemów informatycznych w sytuacji wyjątkowej bankowość elektroniczna i mobilna działa nawet w sytuacji większego obciążenia, większej liczby osób bankujących bez wychodzenia z domu.
- w większości oddziałów i na infolinii pracujemy normalnie, a obsługa przebiega tak jak dotychczas. Niektóre oddziały mogą funkcjonować inaczej niż zwykle – na bieżąco uaktualniamy informację o ich dostępności na stronie internetowej banku. Ze względu na ochronę przed zachorowaniem w placówce może przebywać mniejsza liczba klientów. Nasi pracownicy zadbają o to, aby kontrolować sytuację w tym zakresie. Podczas wizyty prosimy o zachowanie bezpiecznej odległości. Gotówkę rekomendujemy wypłacać z bankomatu kartą lub BLIKiem, a do kas zapraszamy po odbiór wypłat awizowanych.
- zachowajmy czujność i nie dajmy się potencjalnym oszustom. Bank nigdy nie prosi o podanie w trakcie logowania pełnego numeru PESEL, numeru dowodu osobistego czy paszportu oraz numeru telefonu, pod żadnym pozorem nie prosi też o przeniesienie pieniędzy z konta – takie prośby należy ignorować.
Powyższe zasady dotyczą mnie, Państwa, nas wszystkich. Postarajmy się zachować spokój, działajmy racjonalnie i odpowiedzialnie, bo tylko w ten sposób możemy zadbać o zdrowie swoje i swoich najbliższych.
Joao Bras Jorge
Prezes Zarządu Banku Millennium