Adyen udostępnia BLIKA globalnym platformom e-commerce

Adyen, który dostarcza rozwiązania płatnicze wielu wiodącym firmom na świecie, udostępni BLIKA w ramach swojego portfolio metod płatności. Dzięki temu globalne platformy e-commerce będą mogły zaoferować polskim kupującym możliwość zapłacenia w preferowany przez nich sposób. Klienci Adyen mogą dodawać płatność BLIKIEM bezpośrednio na swoich stronach, bez przekierowań na strony dostawców płatności. Wśród klientów Adyen są takie podmioty jak Spotify, Uber, Booking.com, eBay i Linkedin.

BLIK staje się coraz popularniejszy w płatnościach mobilnych dzięki unikalnemu modelowi realizacji transakcji. Szybkość, wygoda i bezpieczeństwo to kluczowe korzyści dla użytkowników bankowości mobilnej. BLIK łączy te elementy w optymalny sposób. Rozwiązanie stworzone w Polsce jest już dostępne w całym e-commerce w naszym kraju i coraz śmielej wychodzi za granicę. Popularność BLIKA jest doceniana przez międzynarodowych dostawców płatności, którzy mają w swoim portfolio globalnych graczy e-commerce. Teraz użytkownicy BLIKA będą mogli płacić na międzynarodowych stronach korzystających z rozwiązań Adyen.

BLIK stał się pierwszym wyborem płatności w Internecie w Polsce, ale klienci coraz chętniej kupują również w zagranicznym e-commerce. Globalni dostawcy platform płatniczych chcą mieć pewność, że ich klienci będą mogli korzystać ze swojej ulubionej metody płatności. To kolejny ważny moment w międzynarodowym rozwoju BLIKA. Jesteśmy przekonani, że ta tendencja się utrzyma, dzięki czemu coraz więcej sklepów internetowych na świecie będzie miało BLIKA w swojej ofercie metod płatności. Kolejnym krokiem we współpracy z Adyen jest integracja techniczna. Będzie ona gotowa już w marcu tego roku. Następnie klienci Adyen będą mogli wdrożyć BLIKA na swoich platformach.

mówi Monika Król, Wiceprezes Zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA

Adyen zapewnia nowoczesną infrastrukturę end-to-end łączącą przedsiębiorstwa bezpośrednio ze wszystkimi głównymi systemami i metodami płatności preferowanymi przez konsumentów na całym świecie. Adyen udostępnia bezproblemowe płatności w kanałach internetowych, mobilnych i w sklepach stacjonarnych. Umożliwia firmom tworzenie spójnych doświadczeń we wszystkich kanałach sprzedaży, aby poprawić całą ścieżkę zakupową klientów.

Cieszymy się, że możemy współpracować z BLIKIEM, aby tworzyć bezpieczne i wygodne rozwiązania płatnicze, które zapewnią sprzedawcom i kupującym możliwość płacenia jednym kliknięciem czy z wykorzystaniem płatności powtarzalnych. Sprzedawcy mogą w pełni kontrolować proces realizacji transakcji BLIKIEM, bez żadnych przekierowań, co wciąż jest unikalnym standardem w branży. Adyen wspiera metody płatności online w Polsce od 2010 roku i cieszymy się, że nasza duża międzynarodowa baza klientów jest teraz w stanie zaoferować polskim klientom ich preferowaną metodę płatności.

mówi Jakub Czerwiński, Wiceprezes Sprzedaży, CEE Adyen

W 2019 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali ponad 217 milionów transakcji. To więcej niż w ciągu pierwszych czterech lat funkcjonowania systemu (135 milionów). Trzy z czterech transakcji BLIKIEM to zakupy online, wzrosty można zobaczyć również w innych kanałach.
BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności mobilnych. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Banku Pekao S.A, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe i banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej.
ŹRÓDŁOAdyen