Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego największa i najbardziej transakcyjna

  • IKO – aplikacja PKO Banku Polskiego bije na głowę pozostałych konkurentów bankowych pod względem liczby użytkowników bankowości mobilnej, aktywnych użytkowników, klientów mobile only i liczby transakcji mobilnych.

  • Od startu IKO w 2013 roku klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo dokonali już łącznie 68 milionów transakcji swoimi telefonami, w tym 16 milionów w ciągu ostatnich 3 miesięcy.

  • IKO ma też doskonałe oceny od użytkowników – dzięki temu zwyciężyło w prestiżowym rankingu aplikacji bankowych brytyjskiego Retail Banker International 100 największych banków świata.

W raportach portalu PRNews za IV kwartał 2017 roku PKO Banku Polski po raz kolejny okazał się niekwestionowanym liderem bankowości mobilnej. W ciągu ostatniego roku IKO znacząco przyspieszyło zarówno pod kątem liczby aktywnych aplikacji, jak i transakcyjności czy nowych funkcji. W efekcie użytkownicy coraz chętniej korzystają z aplikacji, ale też wystawiają jej najlepsze oceny.

Najnowsze raporty PRNews umocniły PKO Bank Polski na pozycji lidera bankowości mobilnej w Polsce: prawie 2,3 miliona klientów korzystających z banku za pośrednictwem urządzenia mobilnego (IKO, wersja lajt i pełna wersja serwisu iPKO), prawie 1,3 miliona klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się do aplikacji IKO, 14 milionów transakcji mobilnych w 4. kwartale i ponad 685 tysięcy klientów, którzy do banku logują się tylko z komórki.

– Nasza aplikacja mobilna jest liderem na rynku nie tylko pod względem skali, ale także jakości. Od początku funkcjonowania na rynku klienci korzystający z IKO wykonali już 68 milionów transakcji, z czego 16 milionów tylko w ciągu ostatnich 3 miesięcy. Od grudnia, kiedy ogłaszaliśmy przekroczenie 2 milionów aktywnych aplikacji, przybyło nam kolejnych 300 tysięcy. To ogromne zainteresowanie klientów aplikacją PKO Banku Polskiego jest najlepszym dowodem na to, że oddaliśmy im do dyspozycji najwyższej klasy narzędzie, które stało się nieodzownym elementem codziennego bankowania – podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Tygodniowo do aplikacji IKO loguje się prawie 1,2 miliona klientów, średnio 8 razy. Wzrost liczby aktywnych użytkowników na przestrzeni ostatniego roku wyniósł 120 proc., co wiąże się również ze wzrostem liczby transakcji mobilnych. Obecnie w IKO realizowanych jest prawie 1,5 miliona transakcji (23-proc. wzrost kw/kw). Klienci coraz częściej korzystają z różnorodnych funkcji transakcyjnych dostępnych w aplikacji mobilnej największego polskiego banku. Oprócz najczęściej wykorzystywanego przelewu na numer rachunku, chętnie wykonują transakcje kodem BLIK w internecie oraz płacą zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych przy pomocy technologii HCE. Obecnie płatności w internecie i sklepach stacjonarnych stanowią ponad jedną trzecią wszystkich wykonywanych transakcji za pomocą aplikacji IKO.

W marcowym numerze Retail Banker International – wydawanym  od ponad 30 lat w Wielkiej Brytanii miesięczniku o tematyce finansowej – opublikowany został ranking aplikacji mobilnych oferowanych przez 100 największych banków na świecie. Aplikacje zostały uszeregowane według średniej ocen użytkowników smartfonów z systemami Android i iOS. Z Polski do rankingu zakwalifikował się tylko PKO Bank Polski, a jego aplikacja mobilna zajęła pierwsze miejsce na świecie, zyskując łączną notę na poziomie 4,8 punktów na 5 możliwych od 150 tysięcy osób. IKO zostawiło w tyle aplikacje tak dużych światowych gigantów bankowości jak Bank of America, UBS, Lloyds i Barclays.

ŹRÓDŁOPKO Bank Polski