PZU: rośnie zainteresowanie ubezpieczeniami domów i mieszkań

Coraz więcej Polaków ubezpiecza swoje domy i mieszkania, a średnia suma ubezpieczenia systematycznie rośnie – wynika z danych PZU. Klienci mają coraz większą świadomość wartości ubezpieczanego majątku. Nowa odsłona ubezpieczenia PZU Dom oferuje szeroki zakres ochrony dostępny już w standardzie – zalety ubezpieczenia promuje nowa kampania.

Społeczna świadomość znaczenia ubezpieczeń majątkowych systematycznie rośnie, co przekłada się na sprzedaż polis – z roku na rok przybywa klientów kupujących ubezpieczenie PZU Dom. Największą sprzedaż PZU odnotowuje w styczniu i lipcu, co wskazuje na rosnącą świadomość zagrożeń związanych z warunkami atmosferycznymi – intensywnymi opadami śniegu i silnymi wiatrami zimą oraz nawalnymi deszczami, gradem i burzami w okresie letnim.

Ubezpieczenia domu lub mieszkania posiada co drugi Polak. Częściej na takie ubezpieczenie decydują się osoby w wieku 45-54 lata (61%) i 35-44 (58%). Mieszkańcy miast powyżej 500 tys. mieszkańców rzadziej ubezpieczają swoje nieruchomości (35%) niż mieszkańcy wsi i mniejszych miast (52%).[1]

Systematycznie rośnie również średnia suma ubezpieczenia. W 2024 roku w stosunku do roku poprzedniego – wzrosła ona o 19% w przypadku mieszkań oraz o 22% w przypadku domów. PZU prognozuje dalszy wzrost zarówno sprzedaży ubezpieczeń nieruchomości, jak i średniej sumy ubezpieczenia.

PZU Dom – teraz szerszy zakres ochrony w standardzie

Aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów, PZU pod koniec marca br. wprowadziło zmiany w ofercie ubezpieczenia PZU Dom. Produkt zyskał szerszy zakres ochrony w standardzie bez konieczności wybierania skomplikowanych opcji.

– Klienci nie zawsze potrafią dokładnie określić swoje potrzeby ubezpieczeniowe oraz nie są świadomi wszystkich ryzyk związanych z nieruchomością i innymi elementami majątku. Dlatego poszukując ubezpieczenia oczekują  kompleksowej ochrony, żeby mieć zapewniony spokój. Odpowiedzią na te potrzeby jest ubezpieczenie PZU Dom. Obecna oferta wyróżnia się szeroką ochroną już w podstawowym zakresie ubezpieczenia. Obejmuje wiele nieprzewidzianych zdarzeń, z którymi mogą się mierzyć właściciele domów i mieszkań – tłumaczy Małgorzata Skibińska, dyrektor zarządzająca ds. Rozwoju i Utrzymania Produktów oraz Underwritingu w PZU SA.

PZU chce zachęcić jeszcze większą liczbę Polaków do zabezpieczania swojego majątku i traktowania ochrony ubezpieczeniowej jako ważnego elementu codziennego dbania o poczucia bezpieczeństwa.

– Z badania zrealizowanego na nasze zlecenie wynika, że wciąż tylko połowa Polaków ubezpiecza swój dom lub mieszkanie.[2] Co więcej, dane Polskiej Izby Ubezpieczeniowej pokazują, że około połowa nieruchomości Polaków nie ma wystarczającego pokrycia ubezpieczeniowego, co powoduje efekt tzw. niedoubezpieczenia. A ze względu na chociażby rosnące ceny materiałów budowlanych i usług, koszty ewentualnych remontów i napraw są dziś znacznie wyższe niż jeszcze kilka lat temu. Dlatego tak mocno stawiamy na informowanie i edukowanie naszych klientów na temat znaczenia właściwie dobranej ochrony majątku. W nowej kampanii pokazujemy, że ubezpieczenie PZU Dom oferuje teraz jeszcze szerszy zakres ochrony w standardzie – mówi Marta Strzyżewska, dyrektor Biura Marketingu PZU.

W ramach PZU Dom klient otrzymuje wsparcie w obliczu różnych nieprzewidzianych zdarzeń – od codziennych domowych usterek, np. gdy pęknie wężyk doprowadzający wodę do baterii w łazience czy kuchni, po wypadki zupełnie zaskakujące i trudne do przewidzenia, np. gdy szafki kuchenne spadną z mocowań albo dzikie zwierzęta uszkodzą elewację domu. Zakres zdarzeń, które mogą wyrządzić szkodę w mieszkaniu czy domu jest szeroki (nie obejmuje tylko zdarzeń, które w ogólnych warunkach ubezpieczenia PZU Dom wymieniono w „Wyłączeniach odpowiedzialności”). Szeroka ochrona w standardzie oznacza również, że już w podstawowym zakresie ubezpieczenia klienci otrzymują ochronę na wypadek przypadkowego stłuczenia, np. gdy podczas sprzątania osoba ubezpieczona uszkodzi szklany stolik lub gdy pokrywka garnka spadnie na płytę indukcyjną i ją rozbije.

W standardzie ubezpieczenia jest także ochrona instalacji poza domem, które służą do jego funkcjonowania, takich jak: wodna, gazowa, elektryczna czy instalacja fotowoltaiczna lub pompa ciepła. Ponadto instalację fotowoltaiczną i pompę ciepła PZU ubezpiecza także od ryzyka awarii, np. w związku z błędem w ich obsłudze. Ubezpieczenie domu obejmuje również magazyny energii czy przydomowe stacje ładowania pojazdów.

PZU Dom to także pomoc w wielu nagłych codziennych sytuacjach. Ubezpieczyciel zorganizuje i opłaci pomoc specjalisty, np. gdy pęknie rura w łazience lub gdy ubezpieczony zgubi klucze do domu.

Polisę PZU Dom klient może rozszerzyć również m.in. o ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym. Dzięki niemu PZU wypłaci odszkodowanie osobom, którym ubezpieczony lub jego domownicy nieumyślnie wyrządzą szkodę, gdy np. ubezpieczony zapomni zakręcić kran i zaleje mieszkanie sąsiada, jego pies pogryzie innego psa czy pieszy poślizgnie się na nieodśnieżonym chodniku przed domem ubezpieczonego i złamie nogę. Co istotne, ochrona z tytułu OC obejmuje nie tylko nieruchomość wskazaną w polisie, ale wszystkie inne domy lub mieszkania, które są własnością ubezpieczonego, i które znajdują się w Polsce.

Półtora miesiąca kampanii promocyjnej

Kampania promująca ubezpieczenie PZU Dom w nowej odsłonie wystartowała 16 czerwca i potrwa do 29 lipca. W jej trakcie realizowane będą szerokie działania – w telewizji (spot 15-sekundowy), w kanale digital, w oddziałach PZU oraz wśród agentów ubezpieczyciela. Kreacje przygotowała agencja 2012, a za zakup mediów odpowiada dom mediowy re58 (dawna Sigma Bis).

Spot: Teraz szerszy zakres ochrony w standardzie z PZU Dom – materiał marketingowy – YouTube

[1] Źródło: Badanie na temat penetracji ubezpieczeń, badanie ilościowe, CATI, N=1200 na reprezentatywnej ze względu na wiek, płeć, wielkość miejscowości, wykształcenie próba Polaków w wieku 18-65 lat; IQS; 2023

[2] j.w.

ŹRÓDŁOPZU