- Grupa PKO Banku Polskiego startuje z pierwszą w Polsce bankową platformą do zakupu aut nowych i używanych.
- Automarket jest jedną z inicjatyw strategicznych Grupy PKO Banku Polskiego.
- Na start dostępne są auta z zasobów Grupy Kapitałowej i od wybranych dealerów, w kilku opcjach finansowania, w tym leasing, pożyczka i wynajem długoterminowy.
- Zgodnie z raportem PKO Banku Polskiego „Automarket w internecie – COVID-19 zmienia branżę samochodową”, na rynku motoryzacyjnym można zaobserwować wzrost sprzedaży aut używanych oraz nasilenie zainteresowania zakupami przez Internet.
Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego wprowadza na rynek pierwszą w Polsce bankową platformę do zakupu samochodów nowych i używanych – Automarket. Na platformie klienci otrzymują dostęp do sprawdzonych technicznie, wyselekcjonowanych i objętych gwarancją samochodów, które będą mogli w prosty sposób sfinansować. Nowa platforma jest istotnym elementem strategii transformacji cyfrowej usług Grupy PKO Banku Polskiego.
– PKO Bank Polski konsekwentnie realizuje ogłoszoną pół roku temu strategię i zmienia się w platformę bankową. Chcemy, aby nasi klienci, mogli załatwiać swoje codzienne sprawy bezpiecznie i bez wychodzenia z domu. Uruchomiona dziś platforma Automarket to kolejny krok w tym kierunku. Dzięki dostępowi do zaawansowanych technologii IT i dużej skali działania, mogliśmy stworzyć pierwsze w Polsce narzędzie, które przenosi do świata cyfrowego cały proces zakupu nowych i używanych aut: od wyboru właściwej oferty, przez realizację płatności lub wybranie sposobu finansowania, po dostawę samochodu pod wskazany adres – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego
– Głównym celem Automarketu jest zapewnianie klientom wysokiej jakości obsługi. Chcemy to osiągnąć przez dostęp do szerokiej oferty samochodów, czytelną informację o każdym pojeździe i ich intuicyjne wyszukiwanie. Niezależnie od tego, czy auto będzie pochodziło z zasobów własnych spółek z Grupy Kapitałowej, czy od któregoś z naszych partnerów, klienci łatwo skalkulują ofertę finansową, a nawet zamówią samochód pod wskazany adres bez wychodzenia z domu. Dodatkowym, ważnym dla nas aspektem biznesowym, jest podaż samochodów pochodzących z zewnętrznych źródeł. Zależy nam, aby docelowo poprzez Automarket systematycznie zwiększać sprzedaż aut od dealerów, z którymi współpracujemy – mówi Paweł Pach, prezes zarządu PKO Leasing.