Bank BNP Paribas wspiera sezon filmowych festiwali. Przyznano nagrodę dla twórczyń, a mapa wydarzeń rozszerza się o kolejne kulturalne spotkanie

10 dni intensywnych przeżyć, 183 projekcje, 100 unikalnych filmów i 280 niezapomnianych wydarzeń – tak można podsumować zakończony właśnie 17. Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Mastercard OFF Camera w Krakowie. Bank BNP Paribas już po raz szósty był partnerem strategicznym tego wydarzenia. Widzowie mieli okazję uczestniczyć w kilku tematycznych sesjach, a dzięki zaangażowaniu banku nie brakowało filmów i wydarzeń w duchu “Girl Power!”. Ważnym punktem programu był moment wręczenia nagrody “Female Voice”, honorującej twórczynie, które przekraczają granice w polskiej kinematografii. Tegoroczną laureatką została Monika Sobień-Górska, debiutująca scenarzystka filmu „Lęk”. Sezon festiwali filmowych rozpoczyna się na dobre, a Bank BNP Paribas partneruje aż pięciu wydarzeniom.

– Grupa BNP Paribas od ponad 100 lat jest mecenasem sztuki filmowej, którą wspiera pod hasłem „We Love Cinema”. Kino, jako medium, oswaja widzów z różnorodnością, odważnie prezentuje inność, oddaje głos wykluczonym grupom społecznym oraz ma moc zmieniania świata na lepsze. To podejście bliskie jest naszej grupie bankowej. Dlatego w tegorocznej edycji Festiwalu Mastercard OFF CAMERA zostaliśmy partnerem sekcji filmów „Girl Power!”, prezentujące historie dziewczynek i dorastających dziewcząt z różnych stron świata, które uczą się jak odważnie podążać za własnym głosem. Na zakończenie festiwalu, wspólnie z Mastercard, wręczyliśmy także nagrodę w kategorii „Female Voice”. To grant, który ma na celu wspieranie ambitnych i kreatywnych kobiet w realizowaniu ich filmowych projektów – mówi Małgorzata Wasiuk, dyrektorka Departamentu Strategii Marki i Aktywizacji w Banku BNP Paribas.

Bank BNP Paribas w trakcie tegorocznego Festiwalu Mastercard OFF CAMERA był także partnerem kina plenerowego na Placu Szczepańskim oraz partnerem „Nagrody publiczności”, która trafiła do twórców filmu ”Lęk” w reżyserii Sławomira Fabickiego.

Sezon na festiwale filmowe wystartował!

Festiwal Mastercard OFF CAMERA w Krakowie był miłym przedsmakiem rozpoczynającego się sezonu festiwali filmowych w Polsce pod patronatem Banku BNP Paribas. W 2024 roku na miłośników kina czeka prawdziwa kumulacja filmowych emocji w trakcie festiwali, które już na stałe wpisały się w kalendarz imprez wspieranych przez bank oraz jednego zupełnie nowego wydarzenia. W tym roku po raz pierwszy Bank BNP Paribas został patronem festiwalu All Inclusive Film Festiwal, który odbędzie się od 23 do 25 sierpnia w Jastarni. Filmy podczas tego wydarzenia będą wyświetlane w lokalnym kinie Żeglarz, a ich tematyka będzie skupiać się na tematach różnorodności, włączenia, a także lokalnych społecznościach. Ponadto kinomaniacy będą mieli okazję zobaczyć wiele niezapomnianych produkcji podczas Festiwalu BNP Paribas Dwa Brzegi (27.07.-4.08.), BNP Paribas Green Film Festival (12-18.08.) oraz BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane (1.07.- 31.08). To ostatnie wydarzenie, co z pewnością docenią nie tylko fani kina, ale i nadmorskich oraz górskich wycieczek – to najdłuższy wakacyjny festiwal filmowy w Polsce. Trwa aż 62 dni. W Sopocie projekcje odbywają się na słynnym sopockim Molo, a w Zakopanem na Kulturalnym Placu Niepodległości, z widokiem na Giewont. We wtorki i środy pokazy odbywają się również w giżyckiej marinie. Wszystkie seanse podczas tego wydarzenia są bezpłatne, a jego repertuar poznamy już niebawem.

Specjalna bankowa gratka dla miłośników kina

Bank BNP Paribas swoje zaangażowanie w kino przekuwa też w dopracowany dla kinomaniaków produkt finansowy, czyli Konto Otwarte na Ciebie z Kartą Filmową. Kartę z motywem kina zaprojektował jeden z najbardziej znanych polskich grafików i plakacistów Andrzej Pągowski. W ramach promocji można otrzymać 3-miesięczny bezpłatny dostęp do CANAL+ online z Netflix. Dodatkowo użytkownicy karty mogą wziąć udział w specjalnych konkursach, wygrać wejściówki na plany i festiwale filmowe oraz uczestniczyć w spotkaniach z ludźmi kina i filmu.

– Nasza grupa bankowa wspiera łącznie około 40 różnych festiwali w całej Europie. Dlaczego? Ponieważ wg nas kino to nauka tolerancji, empatii i poszanowania inności. Wiemy, że podejmowane przez nas prospołeczne działania i decyzje mają coraz większe znaczenie także dla naszych Klientów. To podejście doskonale odzwierciedla naszą filozofię, którą promujemy w najnowszej kampanii Bank Dobrych Decyzji – dodaje Małgorzata Wasiuk.

Exit mobile version