Bank BNP Paribas z międzynarodową nagrodą za „najlepsze zastosowanie AI”

Bank BNP Paribas otrzymał nagrodę w międzynarodowym konkursie Global Retail Banking Innovation Awards 2024 organizowanym przez The Digital Banker. Jurorzy wyróżnili bank w kategorii „najlepsze zastosowanie AI”.

Nagrody Global Retail Banking Innovation Awards stanowią istotny punkt odniesienia dla światowego sektora bankowego, wyróżniając instytucje, które wiodą prym w redefiniowaniu świadczenia i personalizacji usług bankowych, często przy użyciu najnowszych technologii. W tegorocznej edycji jury konkursu przyznało Bankowi BNP Paribas nagrodę w kategorii „Najlepsze zastosowanie AI”, zwracając uwagę na wyjątkowy poziom personalizacji oferowany przez bank produktów i usług. System Banku BNP Paribas został precyzyjnie dostosowany do „indywidualnych potrzeb i preferencji Klientów”, co wpłynęło na wyniki finansowe banku.

Prace nad wykorzystaniem AI do personalizacji usług w Banku BNP Paribas trwały od 2023 r. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych algorytmów możliwe było stworzenie systemu, który jest w stanie dopasować ofertę do potrzeb Klienta, zarówno przed jej przedstawieniem, jak i w czasie rzeczywistym – zmodyfikować ją zgodnie z preferencjami danej osoby.

Do osiągnięcia tego celu, AI stosowane w banku wykorzystuje zaawansowane algorytmy, dzięki którym wychwytuje istotne wzorce zachowań oraz preferencje Klientów. Sukces projektu stał się już widoczny w kilku głównych wskaźnikach wyników, m.in. przychodzie netto z działalności bankowej, wzrostowi współczynnika konwersji i spadkowi liczby odrzuceń (churn).

Od samego początku bankowa sztuczna inteligencja jest tworzona z myślą o skalowalności i modularności, dzięki czemu obecnie stosowanie rozwiązanie będzie można łatwo rozszerzyć na inne piony. Regularna kalibracja danych pozwala natomiast na dostosowanie istniejących modeli do nowych czy zmienionych preferencji danego Klienta.

– Jako Bank Dobrych Decyzji doskonale rozumiemy, jak istotne jest podejmowanie wyborów opartych na precyzyjnych danych. Hiperpersonalizacja to przyszłość bankowości – każdy Klient oczekuje oferty idealnie dopasowanej do swoich potrzeb, możliwości finansowych, a nawet preferowanej pory dnia.. Przetworzenie tak dużych ilości danych do niedawna było niemożliwe. Nasz zespół AI znalazł bardzo praktyczne i unikalne na polskim rynku zastosowanie tej technologii, po raz kolejny udowadniając, że Bank BNP Paribas skutecznie wykorzystuje najnowsze rozwiązania, a wszystko po to by Klient i jego potrzeby zawsze były na pierwszym miejscu – mówi Anna Stepanów, odpowiadająca w Banku BNP Paribas za Produkt Sztuczna Inteligencja i Analityka.

To pierwsze wyróżnienie w tej kategorii, jednak nie jedyna nagroda od The Digital Banker dla Banku BNP Paribas, który w ostatnich latach zdobył już tytuły: Best Private Bank in Poland (2021, 2023), Best SME Bank in Poland (2023, 2024), Best SME Bank in CEE (2023, 2024) oraz Best International Private Bank in Poland (2024).

ŹRÓDŁOBNP Paribas Bank Polska