Z początkiem wiosny, kiedy rozpoczyna się sezon rowerowy, rośnie liczba rowerzystów korzystających z miejskich ścieżek i tras. Już 81% badanych Polaków twierdzi, że jazda na rowerze to idealny sposób rekreacji, zaś ponad 34% respondentów dojeżdża na rowerze do pracy, szkoły lub na uczelnię.[1] Niestety, jak wynika z najnowszych danych Policji, w 2024 roku wzrosła liczba wypadków z udziałem użytkowników jednośladów. W ubiegłym roku doszło do 3765 zdarzeń, o 169 więcej niż rok wcześniej.[2]
Wszystkim, którzy jeżdżą na rowerze i chcą zadbać o ochronę w trakcie jego użytkowania, PZU oferuje ofertę specjalną ubezpieczenia PZU Rowerzysta. Podstawą produktu jest ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), dlatego mając ubezpieczenie PZU Rowerzysta, w razie nieszczęśliwego wypadku podczas użytkowania roweru, klient może otrzymać wsparcie finansowe, np. świadczenie w razie trwałego uszczerbku na zdrowiu, dietę szpitalną czy zwrot kosztów dodatkowego leczenia.
W ramach ubezpieczenia klient otrzyma także dostęp do usług assistance na terenie Polski. W określonych przypadkach PZU zorganizuje i opłaci m.in. wizyty lekarskie, transport medyczny, pomoc rehabilitacyjną, psychologiczną lub pielęgnacyjną, jak również pomoc domową oraz opiekę nad dziećmi, osobami niesamodzielnymi oraz psami i kotami.
Co ważne dla rodziców młodszych dzieci, PZU Rowerzystę można rozszerzyć o ubezpieczenie NNW dziecka do 7. roku życia, przewożonego w foteliku, przy użyciu holu rowerowego lub w przyczepce.
Odszkodowanie w razie włamania i kradzieży roweru
Rower można także ubezpieczyć od kradzieży z włamaniem, np. z domu jednorodzinnego czy wózkarni. Suma ubezpieczenia wynosi do 30 tys. zł. Dzięki casco roweru klient może otrzymać odszkodowanie także za uszkodzenie, zniszczenie lub utratę roweru spowodowane zdarzeniem losowym (np. powodzią, pożarem, akcją ratunkową), wypadkiem czy rabunkiem.
Warto podkreślić, że ochrona obejmuje nie tylko sam rower, lecz także trwale zamontowane wyposażenie dodatkowe, jak np. koszyk na zakupy, oraz wyposażenie służące do przewozu dzieci, np. przyczepkę rowerową, hol rowerowy lub fotelik.
– Zwłaszcza ubezpieczenie casco cieszy się sporą popularnością wśród klientów kupujących ochronę dla rowerzystów. Wpływ na to ma rosnąca wartość rowerów, które kupują Polacy. Im więcej bowiem wydajemy na sprzęt, tym bardziej obawiamy się, że możemy go stracić. Co istotne, ubezpieczenie PZU Rowerzysta obejmuje ochroną nie tylko rowery tradycyjne, ale i elektryczne, na których zakup decyduje się coraz więcej miłośników jednośladów – podkreśla Małgorzata Skibińska, dyrektor Grupy PZU i szefowa Pionu Produktów.
Ubezpieczenie można także rozszerzyć o OC rowerzysty, w ramach którego PZU może wypłacić odszkodowanie osobie trzeciej, jeśli podczas korzystania z roweru ubezpieczony nieumyślnie doprowadzi do utraty zdrowia lub życia tej osoby albo uszkodzi lub zniszczy jej własność.
Oferta specjalna PZU Rowerzysta dostępna jest na infolinii PZU pod numerem 600 600 601 (opłata zgodna z taryfą operatora) oraz u agentów wyłącznych PZU i w oddziałach PZU. Doradcy PZU przekażą zainteresowanym specjalny kod do oferty, który umożliwi szybki i wygodny zakup ubezpieczenia online na stronie ubestrefa.pl.
Kampania oferty specjalnej PZU Rowerzysta
– Według szacunków w zeszłym roku Polacy kupili aż 1,2 mln rowerów, co pokazuje, jak dużą popularnością cieszy się jazda na rowerze, zarówno rekreacyjna, jak i jako sposób dojazdu do pracy, szkoły czy na uczelnię. Jesteśmy blisko potrzeb Polaków, dlatego wraz z początkiem sezonu rowerowego przygotowaliśmy kampanię nowej oferty specjalnej dla rowerzystów, w której pokazujemy, jakie wsparcie możemy im zaoferować. To ochrona zarówno samych rowerzystów, jak i ich pojazdów. Co ważne dla rodziców, którzy są miłośnikami dwóch kółek, oferowana przez nas ochrona obejmuje również podróżujące z nimi dzieci – mówi Marta Strzyżewska, dyrektor Biura Marketingu PZU.
Kampania promująca ubezpieczenie PZU Rowerzysta w nowej odsłonie wystartowała 11 kwietnia i potrwa do 11 maja. W jej trakcie realizowane będą działania w kanale digital, w oddziałach PZU oraz wśród agentów PZU. Kampanię przygotował zespół Biura Marketingu PZU. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis.
Więcej informacji na temat oferty można znaleźć na stronie kampanii: https://www.pzu.pl/kampania/nnw/rowerzysta-oferta-specjalna
[1] Badanie na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego wykonane przez SW Research. Wywiady online zrealizowano na reprezentatywnej grupie Polaków w czerwcu 2024 r., a w badaniu wzięły udział osoby w wieku 25 – 55 lat, mieszkańcy miast o zróżnicowanej wielkości
[2] https://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,wypadki-drogowe-raporty-roczne.html