Bank Millennium udostępnił klientom poszkodowanym w ostatniej powodzi możliwość skorzystania z bezzwrotnej pomocy Funduszu Wsparcia Kredytobiorców. Wnioski o spłatę rat kredytów mieszkaniowych uprawnieni do otrzymania pomocy składać mogą w serwisie internetowym Millenet oraz w oddziałach.
Klienci poszkodowani w trakcie powodzi mogą skorzystać już z bezzwrotnej pomocy z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców. Bank Millennium uruchomił przyjmowanie wniosków o spłatę przez Fundusz 3 lub 12 rat kredytów mieszkaniowych. Pomoc przewidziana jest nie tylko dla kredytów zaciągniętych w PLN, ale również w walutach obcych. Fundusz spłaci 12 przewidywanych rat osobom, których dom lub mieszkanie zostało uszkodzone lub zniszczone na skutek powodzi na terenach wskazanych w rządowym rozporządzeniu oraz utraciły one (nawet czasowo) możliwość korzystania z nieruchomości lub jej części. Fundusz spłaci 3 raty osobom, które całkowicie utraciły źródło dochodu w wyniku powodzi oraz były zatrudnione lub prowadziły działalność gospodarczą na terenie objętym stanem klęski żywiołowej. Spełnienie przesłanek jest warunkiem koniecznym otrzymania pomocy.
W serwisie Millenet wniosek udostępniony został w zakładce Moje finanse po rozwinięciu której przejść należy kolejno przez opcje: Kredyty i pożyczki/Kredyt hipoteczny/Szczegóły/Powódź-wniosek o wsparcie z FWK. Po prawidłowym złożeniu przez osobę uprawnioną i akceptacji wniosku spłatę 3 lub 12 przewidywanych rat kapitałowych i odsetkowych kredytu przejmie Bank Gospodarstwa Krajowego. Wykorzysta w tym celu środki z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców, który finansowany jest ze składek banków. Poszkodowani mogą składać wnioski do 31 grudnia 2024 roku.
Więcej informacji: www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/kredyty-hipoteczne/fundusz-wsparcia-kredytobiorcow-powodzian