Bank Millennium w 2 kw. 2025 r. – dobre wyniki finansowe i operacyjne, realizacja Strategii’28 Wartość i Wzrost zgodna z planem

Wyniki Grupy Kapitałowej Banku Millennium w 2 kw. 2025 r. 

Grupa Kapitałowa Banku Millennium S.A. wypracowała w drugim kwartale 2025 r. zysk netto w wysokości 331 mln zł oraz 511 mln zł w pierwszej połowie 2025 r. (wzrost o 43% r/r). 2kw25 charakteryzował się relatywnie istotnym wpływem zarówno pozytywnych, jak i negatywnych zdarzeń jednorazowych oraz nadal podwyższonym poziomem kosztów związanych z portfelem kredytów hipotecznych walutowych.

Podstawowa działalność operacyjna pozostała solidna i stanowiła główne źródło dobrego wyniku kwartalnego. Wzrost portfela kredytowego był umiarkowany (bez zmian kw/kw), dynamika w segmencie korporacyjnym wyraźnie przyspieszyła (+3% kw/kw, +6% r/r), przy czym szczególnie silny wzrost odnotowano w segmencie małych firm. Dla kontrastu, portfel detaliczny wykazał ujemną dynamikę kw/kw i r/r, co było efektem szybkiego spadku portfela kredytów hipotecznych walutowych oraz niskiej sprzedaży nowych kredytów hipotecznych w PLN, która nie zdołała zrównoważyć solidnej sprzedaży kredytów konsumpcyjnych. Nadwyżka płynności dalej rosła (depozyty +2% kw/kw i +4% r/r), a wskaźnik kredyty/depozyty osiągnął nowe minimum na poziomie 61%. Liczba aktywnych klientów detalicznych kontynuowała trend wzrostowy (3,193 mln, +4% r/r), a wartość produktów inwestycyjnych wzrosła o 9% kw/kw, przekraczając 13,0 mld zł.

Jestem zadowolony z osiągniętych wyników, zysku netto w wysokości 331 mln zł w 2Q25 oraz 511 mln zł w I półroczu 2025 roku, pomimo utrzymujących się wysokich kosztów portfela walutowych kredytów hipotecznych. Drugi kwartał i pierwsze półrocze 2025 roku przyniosły solidne rezultaty w obszarze bankowości detalicznej i korporacyjnej Banku. Chciałbym podkreślić wyniki w bankowości korporacyjnej, gdzie w I półroczu 2025 r. produkcja nowych kredytów wzrosła aż o 66% rok do roku, głównie za sprawą dynamicznego wzrostu w obszarze nowych kredytów inwestycyjnych. W raportowanym okresie dostarczyliśmy naszym klientom wiele nowych rozwiązań i produktów, na czym zawsze się skupiamy. Wszystko to osiągnęliśmy przy nieustannym stawianiu na jakość naszych usług i pozytywne doświadczenia klientów, za co zostaliśmy uhonorowani nagrodami branżowymi. ” – skomentował Joao Bras Jorge, Prezes Banku Millennium.

Z satysfakcją podkreślam, że po pierwszym półroczu 2025 roku jesteśmy na dobrej drodze do realizacji inicjatyw Strategii 2028: Wartość i Wzrost, a także aktywnie monitorowaliśmy kluczowe cele biznesowe i finansowe. Koncentrowaliśmy się na trwałym wzroście w segmencie detalicznym, umacnianiu pozycji Banku w segmencie średnich i dużych przedsiębiorstw oraz poprawie rentowności. Strategicznym priorytetem Banku była digitalizacja, rozbudowa oferty produktowej, w tym produktu inwestycyjnego i oszczędnościowego oraz ciągłe podnoszenie jakości obsługi klienta.” dodał prezes Joao Bras Jorge.

W ramach realizacji strategii w raportowanym okresie Bank Millennium wdrożył m.in. potwierdzenie tożsamości w aplikacji mObywatel w procesie otwierania konta online, a także wprowadził promocję EKO dla kredytu hipotecznego, dzięki której osoby kupujące nieruchomość z niskim zapotrzebowaniem na energię skorzystają z obniżonego oprocentowania.

Realizowano również działania mające na celu digitalizację procesów związanych z kartami płatniczymi i kredytami hipotecznymi, a także wdrożenia adresujące wymogi Ustawy o dostępności. W segmencie bankowości przedsiębiorstw, Millennium jako pierwszy bank na rynku, udostępnił klientom firmowym usługę Millenet Link Lite, która pozwala na automatyczną wymianę plików z bankiem za pośrednictwem chmury. Ponadto bank we współpracy z KUKE wprowadził ofertę zielonych gwarancji i rozpoczął pilotaż tzw. prostej pożyczki z nieokreślonym celem finansowania dla klientów segmentu przedsiębiorstw.

Wyniki Grupy Banku Millennium są dostępne pod linkiem: https://www.bankmillennium.pl/o-banku/relacje-inwestorskie?languageChange=true