BGŻ BNP Paribas z pierwszym wdrożeniem startupu

Pierwsze wdrożenie startupu w Banku BGŻ BNP Paribas stało się faktem. NuDelta to nowy partner biznesowy Banku, oferujący automatyczne rozpoznawanie i wykrywanie treści dokumentów. Dzięki nawiązanej współpracy z NuDelta, Bank może pochwalić się unikalną technologią z zakresu OCR (rozpoznanie tekstu w dokumentach), wzbogacającą ofertę Banku w obszarze małych i średnich przedsiębiorstw. Premiera wdrożenia startupu do Banku BGŻ BNP Paribas miała miejsce podczas jednego z  najważniejszych wydarzeń w Europie z branży fintech – Impact fintech’17 w Katowicach. 

Bank BGŻ BNP Paribas dąży do podnoszenia jakości świadczonych usług, m.in. przez skracanie procesów i procedur. W trakcie projektu przebudowy procesu kredytowego dla segmentu małych i średnich przedsiębiorstw, zaistniała potrzeba zastosowania inteligentnego systemu OCR, który byłby w stanie rozpoznać dane z dokumentów. Po przeprowadzeniu warsztatów z potencjalnymi dostawcami, Bank zdecydował się na współpracę z firmą NuDelta. 

– NuDelta została wybrana ze względu na posiadaną technologię, która – co ciekawe – do tej pory nie była stosowana do dokumentów finansowych. Dzięki naszej współpracy, możemy pochwalić się dostosowanym do naszych potrzeb rozwiązaniem z zakresu OCR, a NuDelta nowym produktem w swojej ofercie. System bazuje na machine learning – czyli im więcej dokumentów „przeczyta”, tym będzie on dokładniejszy. Dla Banku to najlepszy przykład współpracy i efektów tego, jak wiele może dać współpraca na linii korporacja – startup – dodaje Piotr Widacki, dyrektor zarządzający w Banku BGŻ BNP Paribas.

Impact – spotkanie startupu z korporacją

Eksperci Banku BGŻ BNP Paribas, w ramach podejmowanych inicjatyw sukcesywnie prowadzą rozmowy z młodymi firmami technologicznymi, angażując się w szereg inicjatyw oraz uczestnicząc w wydarzeniach branżowych w roli prelegentów czy doradców. Jednym z takich miejsc, skupiających środowiska startupowe i korporacje, jest konferencja Impact, jedno z kluczowych miejsc na fintechowej mapie Polski. To właśnie podczas czerwcowej edycji tego wydarzenia przedstawiciele Banku BGŻ BNP Paribas po raz pierwszy mieli okazję bliżej poznać rozwiązanie firmy NuDelta.

– Po raz pierwszy spotkaliśmy się z ekspertami Banku BGŻ BNP Paribas na tegorocznej konferencji Impact w Krakowie. W tym czasie długo rozmawialiśmy na temat innego naszego produktu, jakim jest foto-przelew. Dobrze nam się rozmawiało, a co najważniejsze doskonale identyfikowaliśmy nasze wzajemne biznesowe potrzeby. Po tych rozmowach otrzymaliśmy zaproszenie na BNP International Hackathon, wydarzenie Banku organizowane dla startupów, a potem wszystko potoczyło się już bardzo szybko – mówi Jagoda Pieścicka, dyrektor zarządzająca i założycielka firmy NuDelta. – Zostaliśmy zaproszeni do złożenia oferty na usługę dotyczącą technologii z zakresu OCR. Od jej złożenia czekaliśmy niecały miesiąc, by otrzymać potwierdzenie ze strony Banku, że jest zainteresowany naszą technologią. Mimo obaw, cały proces był dla nas bardzo przejrzysty i komfortowy. Mieliśmy poczucie, że jesteśmy dla Banku poważnym partnerem biznesowym. Jestem pod ogromnym wrażeniem naszej współpracy i samego faktu, jak współpraca na linii Bank – startup może być sprawnie realizowana – dodaje Jagoda Pieścicka.

Bank BGŻ BNP Paribas to nie jedyny bank, z którym firma współpracuje. NuDelta, dzięki swojej innowacyjnej ofercie, wierzy, że już niebawem będzie mogła wdrażać swoje produkty także w innych polskich, jak i zagranicznych bankach.

Międzynarodowy „know how” w obsłudze startupów

Pierwszego dnia Impact fintech’17 uczestnicy wydarzenia będą mieli niepowtarzalną okazję wysłuchania wykładów ekspertów z Grupy BNP Paribas Valerie Emyard, Carla Faulkner’a, Laurenta Herbillon’a, którzy na kilku scenach będą dzielić się swoją wiedzą i międzynarodowym doświadczeniem w obszarze współpracy ze startupami. Firmy dowiedzą się m.in. w jaki sposób przygotować się do współpracy z Grupą, a inne banki będą miały możliwość zapoznania się z najlepszymi praktykami Grupy BNP Paribas w zakresie procesu wdrażania startupów w organizacji. 

Office Hours, czyli 45 minut dla startupu

Bank BGŻ BNP Paribas współpracuje z coraz większą liczbą startupów, buduje silną sieć kontaktów i znajduje coraz więcej ciekawych rozwiązań, które mogą być użyteczne dla swoich klientów. We wrześniu br. uruchomiono koncept realizowany dotychczas przez niektóre z funduszy inwestycyjnych tzw. Office Hours.

Podczas Office Hours, które wyjątkowo odbędą się podczas konferencji IMPACT, eksperci z Banku BGŻ BNP Paribas uważnie przyjrzą się proponowanym innowacyjnym wdrożeniom modeli płatności opartych na różnorodnych instrumentach płatniczych. Bank chce być klientem prężnie rozwijających się młodych firm z sektora PSD2. Istotne dla Banku będą również proponowane zmiany w ramach elektronicznych systemów obsługi rachunku (np. zmiany w sposobie logowania do bankowości internetowej, zmiany w zabezpieczeniach aplikacji mobilnych). – Każda z wybranych firm będzie miała 45 minut na zaprezentowanie swojej technologii w specjalnie przygotowanej do tego strefie podczas konferencji Impact. W rozmowach ze startupami wezmą udział managerowie aż z pięciu departamentów Banku BGŻ BNP Paribas. Ponadto, o relacje na linii Bank – startupy zadba zespół, który tworzą zarówno ludzie wywodzący się ze środowiska startupowego, jak i osoby doświadczone w tak dużych organizacjach, jak Bank BGŻ BNP Paribas – podkreśla Piotr Widacki.

Tylko w III kwartale 2017 r. odbyły się 4 Office Hours: 2 w temacie AGROTech, 1 – HRtech, 1 – dla uzupełnienia platformy One Stop Shop dla klientów SME. Bank przyjrzał się do tej pory ok. 120-stu startupom, spotkał z ok. 40-stoma, a 10 przeszło do kolejnego etapu rozmów. Wszystkie firmy – bez względu na to, czy Bank zamierza kontynuować współpracę czy też nie, gwarantuje biznesowy feedback i nieocenione wsparcie networkingowe.

ŹRÓDŁOBank BGŻ BNP Paribas