Credit Agricole liderem w przenoszeniu rachunków między bankami

W maju ponad 80 proc. wniosków o przeniesienie kont klientów dotyczyło chęci zmiany na nasz bank. Aż 7 na 10 transferów rachunków w pierwszym półroczu tego roku związane było z migracją
z innych banków do naszego. Tak imponujący wynik to również efekt promocji konta
i towarzyszącej jej kampanii marketingowej z udziałem Juliette Binoche.

Polacy coraz częściej i chętniej niż kiedyś zmieniają banki. Do przeniesienia rachunku do innej instytucji finansowej wcześniej zniechęcały uciążliwe formalności. Dziś rola klienta w tym procesie jest ograniczona do minimum. Stworzony do komunikacji między bankami system OGNIVO, udostępniony przez Krajową Izbę Rozliczeniową, zdejmuje z klienta ciężar procedur. Zainteresowany nie musi już nawet przychodzić do banku, aby zamknąć swój rachunek. Wystarczy, że otworzy konto w nowym banku, a ten dopełni za niego wszelkich formalności.

– Przy procesie przenoszenia konta to bank przeprowadza za klienta wszystkie czynności, jak transfer   płatności, poinformowanie zakładu pracy, ZUS czy urzędu skarbowego, łącznie z wypowiedzeniem umowy w dotychczasowym banku. Od stycznia do czerwca tego roku aż 70 proc. wniosków
o przeniesienie, jakie zanotowała Krajowa Izba Rozliczeniowa pochodziło z naszego banku
– mówi Marcin Data, dyrektor ds. Produktów Oszczędnościowych i Daily Banking w banku Credit Agricole.

Pomogła Juliette Binoche

Klienci szczególnie chętnie zakładali rachunki w Credit Agricole podczas promocji konta PROSTOoszczędzającego „Czy jesteś gotowy na 1000?”. Chcieli skorzystać z wielu bonusów dostępnych w promocji, jak np. 100 zł za pierwszy wpływ na konto, do 300 zł zwrotu opłat za rachunki (np. za energię eklektyczną, wodę, telefon) opłacane z konta w naszym banku albo 500 zł dodatkowych środków za płacenie kartą debetową i korzystanie z usługi  CAsavera. W promocji najaktywniejsi klienci mogą zdobyć nawet 1000 zł w ciągu 18 miesięcy.

Promocji konta towarzyszyła kampania w mediach od marca do maja. Spot reklamowy emitowano w TV, w kanałach ogólnopolskich i tematycznych niemal 15 tysięcy razy! Na marginesie warto wspomnieć, że była to już 20. reklama banku Credit Agricole, w której udział wzięła Juliette Binoche. Wsparciem sprzedażowym były też standardowe materiały promocyjne w placówkach (ulotki, plakaty, witryny, informacje na ekranach oddziałów i bankomatów).

Źródło: Credit Agricole