- Kolejna nowość w aplikacji PKO Junior dla dzieci.
- Najmłodsi klienci PKO Banku Polskiego mogą teraz płacić zbliżeniowo telefonem za pomocą BLIKA.
- To kolejna przydatna funkcja w nowej wersji aplikacji dla dzieci – wcześniej PKO Junior zyskała nowy wygląd, intuicyjne rozwiązania i możliwość personalizacji.
Najnowsza wersja aplikacji PKO Junior daje młodym klientom PKO Banku Polskiego możliwość płacenia telefonem za pomocą BLIKA zbliżeniowego. Kto skorzysta z rozwiązania? Dzieci, które skończyły 6 lat i mają telefon z systemem Android oraz włączoną funkcję NFC. Rodzic ustala limity i kontroluje wydatki dziecka w swoim serwisie internetowym iPKO.
Nowości, które pojawiają się w aplikacji mobilnej PKO Junior powstają po konsultacjach z najmłodszymi klientami i odpowiadają na ich potrzeby. Teraz wystarczy, że dziecko odblokuje telefon i może nim płacić zbliżeniowo za pomocą BLIKA. PKO Bank Polski jest jednym z nielicznych banków, które udostępniły dzieciom zbliżeniowe płatności mobilne.
Aplikacja PKO Junior w prosty, intuicyjny i przyjazny sposób pomaga dziecku w zarządzaniu swoimi finansami (pod okiem rodziców), a rodzicom w edukacji finansowej dzieci. Najmłodsi klienci banku mogą dostosować aplikację do siebie, uczyć się o finansach z pomocą mówiącego robota, który daje wskazówki. Z kolei rodzic widzi i zatwierdza decyzje w odświeżonym profilu Finanse dziecka w serwisie iPKO.
– Płacenie zbliżeniowo telefonem za pomocą BLIKA to funkcja, na którą nasi najmłodsi klienci i ich rodzice czekali. Obiecaliśmy wprowadzić ją w odświeżonej wersji aplikacji PKO Junior i dotrzymaliśmy słowa. To kolejny element naszej przyjaznej aplikacji dla dzieci, która łączy naukę o świecie finansów z zabawą. Pracujemy nad udostępnieniem naszym najmłodszym klientom kolejnych funkcji BLIKA. Dzieci dobrze znają BLIKA i chcą korzystać z jego całego pakietu możliwości, którego używają ich rodzice w swoich aplikacjach bankowych. Wiemy to bezpośrednio od dzieci i traktujemy, jako zobowiązanie do realizacji w dalszym rozwoju aplikacji PKO Junior
– podkreśla Łukasz Kuc, zastępca dyrektora Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Aby dziecko mogło korzystać z płatności zbliżeniowych smartfonem za pomocą BLIKA, musi skończyć 6 lat oraz mieć telefon z systemem Android i włączoną funkcją NFC. Proces jest kontrolowany przez rodziców, którzy mogą ustalić limity płatności (do maksymalnej wysokości 300 zł) oraz sprawdzać wydatki dziecka w swoim serwisie internetowym iPKO.
Rodzic w każdej chwili może włączać i wyłączać płatności BLIK dziecku oraz zmieniać ich limit dzienny od 0 zł do 300 zł. Ma też możliwość zarządzania dostępem dziecka do aplikacji PKO Junior. W nagłych przypadkach może ją zablokować czasowo albo wyłączyć na stałe.
Nowa aplikacja PKO Junior dla dzieci i serwis dla rodziców
Dziecko w aplikacji i serwisie PKO Junior uczy się zarządzać swoimi finansami pod kontrolą dorosłych. Poza nowym sposobem płatności może korzystać z licznych funkcji.
– Sprawdzi, ile ma pieniędzy.
– Oszczędza w wirtualnych skarbonkach.
– Wyśle przelew i doładuje telefon, po zatwierdzeniu przez rodzica.
– Ustawi indywidualnie aplikację, np. doda swoje zdjęcie i wybierze kolor tła.
– Zobaczy, ile może wydać i zapłacić kartą PKO Junior.
– Wyśle rodzicowi prośbę o zasilenie karty.
– Skorzysta z kalkulatora oszczędności.
– Widzi nagrody i odznaczenia od rodziców, np. za zakładanie skarbonek, wpłaty lub zrealizowane wyzwania.
– Skorzysta z intuicyjnego menu i ze wskazówek mówiącego robota.
Rodzice natomiast mają w serwisie iPKO odświeżone funkcje oraz nowy wygląd profilu Finanse dziecka. Profil dostosowuje się do urządzenia tak, że rodzic może korzystać z niego wygodnie na komputerze, tablecie czy telefonie. Po wejściu w profil Finanse dziecka w serwisie iPKO, rodzic zobaczy koszyk spraw dziecka, czyli działań, o akceptację których dziecko prosi rodzica. W profilu są moduły: Produkty, Płatności, Doładowania, Wyzwania, Ustawienia. Te same funkcje bank chce udostępnić rodzicom w aplikacji mobilnej IKO i już nad tym pracuje.
Oferta dla dzieci w PKO Banku Polskim
PKO Bank Polski był pierwszym bankiem na polskim rynku, który zaproponował ofertę kont dla dzieci, w tym przeznaczonym specjalnie dla nich serwis transakcyjny i aplikację mobilną. Serwis internetowy PKO Junior jest dostępny od 1 lipca 2013 roku (aplikacja od maja 2016 roku) i był uruchomiony jako jeden z pierwszych na świecie serwisów bankowości internetowej dla najmłodszych i zarazem kompleksowy program edukacji finansowej. Z oferty PKO Junior w ciągu prawie 12 lat skorzystało już prawie 850 tys. dzieci.
PKO Bank Polski ma obecnie bogatą ofertę finansowo-edukacyjną skierowaną do najmłodszych i młodzieży. Są w niej: konta, karty, rachunki oszczędnościowe, aplikacje mobilną, serwis internetowy, ubezpieczenie oraz wiele działań z zakresu edukacji ekonomicznej. Najważniejszym elementem oferty PKO Junior jest PKO Konto Dziecka. Konto jest bezpłatne, a oprocentowanie wynosi 5 proc. w skali roku do 2,5 tys. zł. Obsługa karty nic nie kosztuje (jej wydanie to jednorazowy koszt 15 zł). Dziecko może wybrać 1 z 30 dostępnych wizerunków kart, w tym wizerunki klubów piłkarskich z PKO Bank Polski Ekstraklasy i może płacić kartą samodzielnie.
Bank stawia tez na nowe formy na edukacji finansowej. W nietypowy sposób chce przypominać i utrwalać zasady bezpieczeństwa online, dlatego wystartował z interaktywnym dyktandem. To zabawa i nauka również dla najmłodszych. Historie w dyktandach bazują na prawdziwych metodach, których używają cyberoszuści.
Zarówno aplikacja PKO Junior, jak i profil dla rodziców będą nadal rozwijane i udoskonalane, zgodnie z opiniami i potrzebami zgłaszanymi przez klientów. PKO Bank Polski jako pierwszy na polskim rynku bankowym wprowadził ofertę finansowo-edukacyjną dla dzieci, w tym aplikację mobilną i nadal zamierza być tu numerem 1.