Edukacja finansowa, strategia i rywalizacja – teraz można zagrać na mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite

  • “Cash Empire Tycoon” to edukacyjna gra PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite.
  • Gra ma charakter strategiczny. Nie ma w niej przemocy polegającej na eliminacji innych graczy. Grający zdobywa fundusze, zarządza budżetem i buduje bazę.
  • Sezon będzie trwał 2 miesiące. Mapa PKO Banku Polskiego jest na stronie pkobp.pl/o-mapie. Można też ją znaleźć bezpośrednio w Fortnite, wystarczy wpisać w wyszukiwarce: Cash Empire Tycoon lub kod gry 0752-2353-9132.

Strategiczne planowanie, dobre zarządzanie zasobami i pieniędzmi, mądra rywalizacja – to znajdą gracze na mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite. Bank numer 1 na polskim rynku, wykorzystuje rozrywkę do edukacji finansowej w jednej z najpopularniejszych gier na świecie.

Nauka zarządzania finansami poprzez zabawę to jedna z najlepszych metod budowania umiejętności gospodarowania pieniędzmi i cennymi zasobami przez młode pokolenie Polaków. Z takim przekonaniem stworzyliśmy edukacyjną grę „Cash Empire Tycoon” w środowisku Fortnite. Gra nie tylko zapewnia rozrywkę, ale przede wszystkim uczy strategicznego planowania, przedsiębiorczości i odpowiedzialnego zarządzania budżetem. Dzięki temu młodzi ludzie mogą zdobywać cenną wiedzę w swoim naturalnym, cyfrowym środowisku.
W grze PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite gracze rozwiną umiejętność strategicznego myślenia, nauczą się podejmowania decyzji i zaradności. Kluczowym miejscem mapy jest PKO Rotunda, w której gracz zaczyna rozgrywkę i zdobywa pierwsze pieniądze. Następnie otrzymuje działkę, na której rozpoczyna rozwój swojej bazy. Gracze mogą korzystać z produktów finansowych dostępnych w PKO Rotundzie: pożyczek, kont oszczędnościowych i lokat, aby szybciej ulepszyć bazę. Dodatkowo na mapie są zadania poboczne, za wykonanie których gracz otrzymuje specjalne bonusy. Dzięki nim szybciej rozbuduje swoje imperium. Na mapie znajdują się również sklepy z ubraniami, pojazdami i ulepszeniami.

– Gaming to rozrywka, ale także przestrzeń wartościowych doświadczeń i edukacji. Nasza obecność w Fortnite to strategiczny krok w stronę młodego pokolenia. Kluczowym elementem tego projektu jest współtworzenie i współdziałanie – angażujemy graczy, influencerów oraz pracowników banku w rozwój rozgrywki, aby finalna wersja była interesująca i wartościowa. Budujemy nie tylko wciągającą mechanikę gry, ale także uczymy się współpracować, by doświadczenia graczy były jak najlepsze. Wierzymy, że przyjazna bankowość musi istnieć w codziennych kontekstach ludzi – wejście do świata Fortnite to kolejny krok w tę stronę – podkreśla Piotr Kostrzewa-Zalewski, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.

Edukacja i rozrywka w grze

Gra PKO Banku Polskiego jest stworzona w trybie kreatywnym Fortnite, co oznacza, że jest to strategiczna gra finansowa (edukacja ekonomiczna) w modelu tycoon. Nie ma w niej eliminacji innych graczy – rozgrywka opiera się na zdobywaniu funduszy, zarządzaniu budżetem i rozbudowie bazy. Jedyna forma „walki” jest w jednej z misji pobocznych, w której gracze eliminują zombie atakujące budynek.
Bank nie sprzedaje też w grze żadnych produktów finansowych. Stawia na edukację graczy, poprzez pokazywanie mechanizmów zarządzania pieniędzmi oraz efektów korzystania z pożyczek, lokat czy kont oszczędnościowych. Uczy też zachowań społecznych. W misjach pobocznych gracz może zyskać, jeśli komuś pomoże, np. odnajdzie lub dostarczy przedmioty (gaśnicę dla strażaka, sprzęt medyczny dla lekarza).
FORTNITE_FB_CoverPhoto_2.jpg
Gra, obok elementu edukacyjnego, pozwala budować świadomość marki największego polskiego banku wśród najmłodszych oraz umacniać jego wizerunek jako lidera innowacji, finansów i technologii w Polsce i na świecie.

Jak grać na mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite?

Gracz ukończy rozgrywkę, gdy:

– wybuduje bazę w 100 proc.,

– zrealizuje wszystkie misje poboczne,

– znajdzie wszystkie gadżety,

– skorzysta ze wszystkich produktów finansowych w PKO Rotundzie.

Gracze mogą wielokrotnie rywalizować między sobą, dzięki mechanice gry, która pozwala na rozpoczęcie rozgrywki od nowa. Pozwala im to wypróbować różne, nowe strategie działania i efektywniej zwiększać swoje fundusze w grze, co jednocześnie zachęca do mądrego zarządzania finansami. Gra jest stworzona tak, że gracze poruszają się w niej intuicyjnie i od początku wiedzą, co robić i jakie mają cele. Mają też dużą swobodę w swoich decyzjach i działaniach. Rozgrywka jest otwarta i angażująca.

Grę PKO Banku Polskiego stworzoną w Fortnite będą promować influencerzy gamingowi: Jacob, SzamanFN, Matek, Smarte, Bezni i Setty. Przy jej tworzeniu bank współpracował z inStreamly – agencją, która odpowiada za development gry, promocję i współpracę z influencerami, pracującą w podejściu gaming 360 wraz ze swoimi partnerami Creative Minds oraz a41.gg.

Gdzie znaleźć grę?

Gra PKO Banku Polskiego jest dostępna na stronie pkobp.pl/o-mapie. Mapę można znaleźć również w wyszukiwarce gry, po wpisaniu: Cash Empire Tycoon lub kodu 0752-2353-9132. Zagrać można bezpłatnie, wystarczy mieć zainstalowaną grę Fortnite.
ŹRÓDŁOPKO Bank Polski