Fundacja UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej rozpoczyna fundraisingową współpracę z Donateo. Od 1 lutego do 26 marca klienci hipermarketów Auchan w całej Polsce mogą wesprzeć bezgotówkowo inicjatywę „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”. Projekt obejmuje największe w kraju badanie stanu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, kampanię edukacyjną i program profilaktyczny. Partnerami akcji są: Fundacja Polska Bezgotówkowa oraz Polskie ePłatności.
Fundacja UNAWEZA została założona przez Martynę Wojciechowską, dziennikarkę, podróżniczkę i działaczkę społeczną, w 2019 roku. Słowo „unaweza” pochodzi z suahili i po angielsku oznacza „you can”, czyli „możesz”. Misją organizacji jest wyrównywanie szans ekonomicznych, społecznych i prawnych osób z różnych krańców świata, znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej lub materialnej. Pomoc realizowana jest w krajach, takich jak Boliwia, Tanzania, Meksyk czy Madagaskar, ale również w Polsce.
– Ruszyliśmy z ogólnopolskim projektem „MŁODE GŁOWY”, który dotyczy zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości dzieci i młodzieży. Jako mama wiem, że stan psychiczny młodych jest alarmujący. Jako założycielka Fundacji UNAWEZA chcę działać. Dzieci często mówią o tym, że bardzo ciężko znoszą presję, oczekiwania czy wyścig po coraz lepsze oceny. To ważne, żeby mogli powiedzieć, co czują i czego potrzebują. Czas dać młodym ludziom głos! Stworzyliśmy pierwszy na taką skalę projekt badawczo – edukacyjny. Wyniki badań posłużą do opracowania programu profilaktycznego i konkretnych narzędzi dla dzieci, rodziców i nauczycieli. Do realizacji całego przedsięwzięcia, oprócz zaangażowania, potrzebne są również nakłady finansowe. Cieszymy się, że nawiązaliśmy współpracę z Donateo i Auchan. Akcja pomoże nam dotrzeć nie tylko do darczyńców, ale też uświadamiać jak wielka jest potrzeba działań w zakresie zdrowia psychicznego – mówi Martyna Wojciechowska, założycielka i prezeska Zarządu Fundacji UNAWEZA.
Fundacja UNAWEZA wystartowała z projektem „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” w październiku 2022 roku. Obejmuje on największe w Polsce badanie stanu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży oraz kampanię edukacyjną skierowaną do uczniów, rodziców i nauczycieli. Celem projektu jest stworzenie programu profilaktycznego i zwrócenie uwagi na problemy dotyczące zdrowia psychicznego. Kampania prowadzona jest również na platformie TikTok, która jest partnerem strategicznym projektu. Treści związane z akcją wyświetlono już ponad 16 mln razy.
– Jako Donateo mamy okazję współpracować z organizacjami dobroczynnymi działającymi na rzecz zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w Polsce. Dzięki temu, zauważyliśmy, że chociaż świadomość społeczeństwa na ten temat rośnie, to wciąż mamy do odrobienia poważną lekcję. Mam nadzieję, że uda nam się osiągnąć cel zbiórki – klienci Auchan już nie raz udowodnili, że mają wielkie serca – mówi Krzysztof Adamski, CEO BetterPOS i pomysłodawca Donateo.
To właśnie na rzecz projektu „MŁODE GŁOWY” 1 lutego br. wystartowała bezgotówkowa zbiórka w 70 hipermarketach Auchan w całej Polsce. Datki, przekazywane za pośrednictwem aplikacji Donateo, trafią bezpośrednio na konto Fundacji UNAWEZA. Akcja potrwa do 26 marca br.
Auchan od lat pomaga najbardziej potrzebującym dzieciom, między innymi w ramach Fundacji Auchan. Realizujemy także wraz z naszymi klientami liczne akcje charytatywne odpowiadające na różne potrzeby. Dzieci i młodzież w kryzysie psychicznym potrzebują okazania wyjątkowej troski i pomocy. W lutym i marcu zapraszamy naszych klientów do wsparcia poprzez Aplikację Donateo Fundacji UNAWEZA i projektu MŁODE GŁOWY. To już kolejna zbiórka mająca na celu zwrócenie uwagi na problemy dotyczące zdrowia psychicznego. Mocno wierzę, że i tym razem osiągniemy cel i wspólnie uda się zrobić wiele dobrego – mówi Inga Szaniawska, koordynatorka CSR w Auchan Retail Polska.
Akcja z Fundacją Unaweza to już czwarta odsłona zbiórek na rzecz organizacji dobroczynnych sieci Auchan za pośrednictwem Donateo. Wcześniej można było wspierać w ten sposób Polską Federację Banków Żywności, Fundację Happy Kids i Komitet Ochrony Praw Dziecka.
– Wspieramy dobroczynność bezgotówkową, bo wierzymy, że dobro wraca! Pomagać można na wiele sposobów. Widzimy, że wrażliwość społeczna Polaków wzrasta, a wraz z nią grono osób, które na co dzień preferują płatności kartą i coraz rzadziej mają przy sobie gotówkę. Odpowiedzią na ich potrzeby są m.in. mikrodonacje. Przy okazji zakupów, płacąc kartą, możemy przekazać mały datek (wartości monety), wspierając tym samym szczytny cel. Jako rodzic mocno wierzę w powodzenie projektu MŁODE GŁOWY. Uważam, że budowanie nowej kultury dobroczynności za pośrednictwem dotacji ważnych celów – i przy okazji codziennych zakupów – ułatwia czynienie dobra. Właśnie to sprawia, że czujemy wpływ naszych czynów i decyzji – podsumowuje Joanna Erdman, prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Partnerem projektu „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” jest Fundacja Polska Bezgotówkowa, która skupia się na upowszechnianiu i promocji obrotu bezgotówkowego wśród Polaków oraz aktywnie działa na rzecz rozwoju systemu mikrodonacji Donateo.
Technologicznie akcję wspiera operator Polskie ePłatności (PeP), oferujący pełną gamę rozwiązań płatniczych oraz wielu dodatkowych usług z bazą ponad 236 tys. terminali płatniczych.