Gra „Bitwa o Neta” nagrodzona w konkursie IAB MIXX Awards Europe 2020

  • Gra edukacyjna „Bitwa o Neta” zdobyła 2 srebrne nagrody w międzynarodowym konkursie „IAB Mixx Awards Europe 2020”
  • „Bitwa o Neta” to kompilacja mikrogier, czyli kilkusekundowych, prostych zadań, które gracze rozgrywają jedno po drugim, na ekranach swoich smartfonów.
  • „Bitwa o Neta” jest pierwszym tego rodzaju korporacyjnym, kreatywnym wykorzystaniem Messengera/ Instant Games  z zakresu bezpiecznego i świadomego korzystania z internetu przez pokolenie 3.0

W tegorocznym konkursie IAB MIXX Awards Europe 2020 gra edukacyjna „Bitwa o Neta” otrzymała aż dwie srebrne nagrody (w kategoriach non-profit / corporate social responsibility oraz social media).

Bitwa o Neta to gra edukacyjna online, z zakresu cyberbezpieczeństwa. Powstała z myślą o młodzieży w wieku 13-16 lat i udostępniona została bezpłatnie na popularnym komunikatorze Messenger (obecnie: na platformie Instant Games). To pierwsze tego rodzaju korporacyjne, kreatywne wykorzystanie Messengera/ Instant Games  z zakresu bezpiecznego i świadomego korzystania z internetu przez pokolenie 3.0.
„Bitwa o Neta” to kompilacja mikrogier, czyli kilkusekundowych, prostych zadań, które gracze rozgrywają jedno po drugim, na ekranach swoich smartfonów. W niewymuszony i atrakcyjny dla młodych sposób gra porusza ważne aspekty związane z codziennym „surfowaniem” po internecie, takie jak: konieczność ochrony swoich danych osobowych, instalacja programów antywirusowych na urządzeniach czy otwieranie załączników wiadomości z nieznanych źródeł. „Bitwa o Neta” łączy w sobie jednocześnie elementy rozrywki i edukacji.

– Naturalną konsekwencją udostępniania młodym bankowości internetowej iPKO i mobilnej – IKO jest dla nas edukacja z zakresu cyberbezpieczeństwa. Chcemy zwrócić nastolatkom uwagę na zagrożenia związane z użytkowaniem najnowszych technologii. Coraz szerszy i powszechniejszy dostęp do usług internetowych wymaga pogłębienia kompetencji cyfrowych wśród tej grupy wiekowej. Dwa „srebra” w konkursie IAB MIXX Awards Europe 2020 potwierdzają, że ważne projekty niekoniecznie muszą być „poważne”. Cieszymy się, że „Bitwa o Neta” została zauważona na międzynarodowej arenie – mówi Aleksandra Gieros – Brzezińska, Dyrektor Pionu Marketingu i Komunikacji w PKO Banku Polskim

IAB MIXX Awards Europe to konkurs dla najlepszych kampanii reklamowych, organizowany przez IAB Europe. Projekt „Bitwa o Neta” powstał we współpracy PKO Banku Polskiego z agencją Artegence, która odpowiedzialna jest za stworzenie warstwy wizualnej gry oraz mechanizmu jej rozgrywki. Dzięki opublikowaniu „Bitwy o Neta”, PKO Bank Polski zyskał możliwość dotarcia do młodych z ważnym przekazem edukacyjnym. W dłuższej perspektywie czasowej działanie będzie miało również wpływ na wzrost kompetencji cyfrowych w tej grupie wiekowej. Jest to element długofalowej strategii PKO Banku Polskiego związanej z edukacją w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu.
ŹRÓDŁOPKO Bank Polski