Grupa PKO Leasing nawiązała współpracę z Porsche Financial Services Polska

  • Grupa PKO Leasing podpisała umowę o współpracy z Porsche Financial Services Polska i została wyłącznym partnerem finansowym marki Porsche w Polsce.
  • Klienci sieci dealerskiej Porsche w Polsce zyskują dzięki temu dostęp do dogodnego dla siebie finansowania auta w leasingu, wynajmie długoterminowym lub pożyczce leasingowej.
  • Współpraca w formule white label charakteryzuje się m.in. uproszczoną procedurą do 800 tys. zł finansowania, niską opłatą wstępną i szybką decyzją w 15 minut od złożenia wniosku.
  • Partnerstwo z Porsche wpisuje się w strategię PKO Leasing na lata 2025–2027, w której rozwój modeli captive stanowi jeden z kluczowych kierunków rozwoju i zwiększania skali działania lidera na rynku leasingu w Polsce.
  • Segment aut premium rozwija się w Polsce dynamicznie – w pierwszym półroczu 2025 roku zarejestrowano 70 659 aut tej klasy, z dynamiką wzrostu na poziomie 5,5 proc. Grupa PKO Leasing odnotowała wzrost na poziomie +15,9 proc. 

PKO Leasing, największa firma leasingowa w Polsce, rozpoczęła współpracę z Porsche Financial Services Polska (PFSPL). W ramach umowy, Grupa PKO Leasing będzie oferować klientom sieci dealerskiej Porsche w Polsce kompleksowe rozwiązania finansowe pod marką Porsche. Obejmują one leasing operacyjny, najem długoterminowy (realizowany w Grupie PKO Leasing przez spółkę Masterlease) oraz ubezpieczenia komunikacyjne i GAP. Współpraca oparta jest na zasadach captive, co oznacza, że Grupa PKO Leasing staje się wyłącznym, oficjalnym partnerem finansowym dla marki Porsche w Polsce.

– Nawiązanie współpracy to kolejny krok w rozwoju ważnego dla nas obszaru samochodów premium i budowy partnerstw w formule captive. Jesteśmy dumni, że Porsche Financial Services Polska wybrało Grupę PKO Leasing na partnera finansowego w Polsce, bo to najlepsza recenzja naszych doświadczeń i potwierdzenie stabilnej pozycji w branży. Od lat rozwijamy model bliskiej współpracy z czołowymi markami, a ta umowa umacnia nas w roli rynkowego lidera. Ponadto tego rodzaju partnerstwa i rozbudowa usług finansowania w formule captive są zgodne z naszą strategią na lata 2025-2027 ogłoszoną w maju tego roku i stanowią jeden z kluczowych filarów wzrostu oraz dalszego rozwoju naszej firmy – mówi Tomasz Bogus, Prezes Zarządu PKO Leasing.

– Ta współpraca otwiera przed nami możliwość tworzenia na polskim rynku rozwiązań finansowych sygnowanych marką Porsche, które będą idealnie odpowiadały na oczekiwania naszych Klientów – wymagających, świadomych i ceniących najwyższą jakość. Dzięki partnerstwu z Grupą PKO Leasing zyskujemy silne lokalne zaplecze i technologie, które pozwolą nam zapewnić produkty i usługi na miarę marki Porsche. Naszą ambicją jest, aby klienci Porsche odczuli, że finansowanie ich samochodu jest integralną częścią całego doświadczenia związanych z marką, a nie dodatkiem. To dopiero początek długoterminowej drogi, którą chcemy rozwijać wspólnie w Polsce – mówi Dorota Zyskowska, CEO Porsche Financial Services Polska Sp. z o.o

Finansowanie dla klientów Porsche

W ramach współpracy klienci Porsche skorzystają z szybkiego procesu oceny kredytowej z możliwością podjęcia decyzji w 15 minut na podstawie wyłącznie wniosku leasingowego. Firmy szacują, że ponad 70 proc. wniosków trafiać będzie do automatycznej weryfikacji – uproszczona procedura obowiązuje dla pojazdów o wartości do 800 tys. zł netto. W przypadku finansowania do 600 tys. zł netto opłata wstępna wynosi 0 proc., a w przedziale 600-800 tys. zł – 10 proc. Wniosek można złożyć online, a całość dokumentacji, w tym oferta, umowa, faktury i pozostała korespondencja, będzie przygotowana w identyfikacji marki Porsche.

– Działanie ramię w ramię z Porsche Financial Services Polska łączy dwóch silnych rynkowych graczy. Grupa PKO Leasing ma bogate doświadczenie w tego rodzaju partnerstwach i dobrze zna specyfikę rynku aut premium, co przekłada się na coraz lepsze wyniki w finansowaniu aut z tego segmentu. W pierwszym półroczu 2025 roku Grupa PKO Leasing zanotowała 15,9 proc. wzrost w finansowaniu marek premium – niemal trzykrotnie wyższy niż dynamika całego rynku, który urósł o 5,5 proc. – podkreśla Michał Markiewicz, Dyrektor Marki w PKO LeasingWidzimy potencjał dalszego rozwoju. Wnosimy do współpracy nowoczesne procesy wspierające sprzedaż oraz rozwiązania technologiczne dopasowane do oczekiwań klientów marek premium – m.in. portal klienta, specjalny zespół obsługi posprzedażowej oraz osobną infolinię. Wspólnie z Porsche Polska i Porsche Financial Services chcemy tworzyć produkty, które będą odpowiedzią na potrzeby najbardziej wymagających klientów. Równocześnie zapewniamy prosty, przyjazny proces i doskonałą obsługę posprzedażową. Pierwsze wspólne doświadczenia mają być fundamentem dla długoterminowej relacji – taki cel sobie stawiamy w tym projekcie – dodaje Michał Markiewicz.

Według danych IBRM SAMAR na koniec czerwca 2025 roku segment aut premium odpowiadał za 23,7 proc. wszystkich nowych rejestracji samochodów osobowych w Polsce.