ING Bank Śląski zajął pierwsze miejsce wśród polskich banków pod względem liczby wyświetleń filmów oraz subskrybentów w serwisie YouTube – wynika z raportu YouTube Trends, przygotowanego przez firmę Sotrender.
Filmy opublikowane na kanale ING w serwisie YouTube zostały obejrzane ponad 40 mln razy. Jak wynika z lipcowego raportu YouTube Trends, są one także najchętniej komentowane i lubiane przez internautów. Bank może pochwalić się również ponad 10 tys. subskrybentów – jest to najlepszy wynik ze wszystkich banków w Polsce.
Polacy coraz częściej oglądają video w internecie. Trend ten widać szczególnie wśród osób młodych, które rezygnują z tradycyjnej telewizji na rzecz video online. Młodzi oglądają tradycyjną telewizję dwa razy krócej niż pozostałe grupy wiekowe. Tymczasem popularność YouTube rośnie. Tylko w czerwcu tego roku odwiedziło go ponad 18 mln internautów – mówi Barbara Pasterczyk, dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej w ING Banku Śląskim.
Wraz ze wzrostem zainteresowania wideo w internecie, rosną też wymagania użytkowników. Żeby im sprostać, musimy przygotowywać materiały na jak najwyższym poziomie, dopasowane do potrzeb naszych odbiorców. Internauci mają wysokie oczekiwania wobec jakości treści i bez wahania wyłączą materiał, który nie będzie dla nich ciekawy, zaskakujący, zabawny czy też użyteczny i edukacyjny – dodaje Barbara Pasterczyk.
Na kanale ING Banku Śląskiego na portalu YouTube zostało opublikowanych blisko 300 filmów. Bank stawia przede wszystkim na użyteczne treści dopasowane do potrzeb klientów, dlatego obok reklam zamieszcza w internecie także materiały edukacyjne. W serwisie YouTube publikuje m.in. wideo-porady pokazujące jak korzystać z usług banku np. jak płacić BLIK-iem, wykonać przelew na numer telefonu czy korzystać z systemu Moje ING. Można tam również znaleźć wskazówki jak zadbać o swoje finanse, jak oszczędzać czy inwestować. Wszystko po to, by ułatwić klientom codzienne bankowanie. Bank współpracuje również z uznanymi twórcami treści wideo w internecie. Do tej pory był to m.in. Krzysztof Gonciarz, 5 Sposobów na, Karol Paciorek, Duży w Maluchu, Natalia Hatalska czy Kuba Jankowski.
Najnowszą niestandardową realizacją banku jest eksperyment, pokazujący w jaki sposób podejmujemy decyzje, przygotowany w ramach kampanii promującej system Moje ING.
Wszystkie materiały video dostępne są na profilu banku: https://www.youtube.com/ingbsk
Największe kanały banków na YouTube *
- ING Bank Śląski – 9 721 subskrybentów
- Bank Millenium – 3 453 subskrybentów
- mBank – 2 108 subskrybentów
Najczęściej oglądane kanały banków na YouTube *
- ING Bank Śląski – 41 441 971 odsłon video
- Eurobank – 23 072 217 odsłon video
- Bank Millenium – 22 813 765 odsłon video
* Dane pochodzą z raportu Sotrender, YouTube Trends 07.2016