ING wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Zero Waste tworzy Mapę Zero Waste

ING Bank Śląski zachęca Polaków do współtworzenia ogólnopolskiej mapy firm zero waste. Miejsca, które wspierają bezodpadowy styl życia, na mapę może zgłosić każdy – zarówno klient indywidualny jak i firma.  Mapa Zero Waste to wspólna inicjatywa Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste i ING Banku Śląskiego. Projekt wspiera Kasia Nosowska w piosence „Wystarczy”.

Polacy chcą być EKO. Średnio co drugi deklaruje, że podczas zakupów bardziej, niż kiedykolwiek bierze pod uwagę kwestie środowiskowe i ekologiczne a aż 89% uważa, że ma wpływ na przyszłość naszej planety*. Jako bank chcemy Polaków w tych działaniach wspierać. Pokazujemy, że postawy ekologiczne takie jak zero waste i świadoma konsumpcja mają także bezpośredni wpływ na ich budżet. Postanowiliśmy również stworzyć polską Mapę Zero Waste aby ułatwić im codzienne wybory bardziej ekologicznych i ekonomicznych rozwiązań. Zachęcamy wszystkich do tworzenia jej razem z nami w trosce o środowisko i swoje portfele. Mamy nadzieję, że do działania zainspiruje Polaków również zerowastowa piosenka Kasi Nosowskiej – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

Mapa Zero Waste pozwala wyszukiwać ale też dodawać nowe miejsca ze swojej okolicy, które działają według idei zero waste np. lokalne punkty naprawcze, sklepy z opakowaniami wielokrotnego użytku, second handy itp. Zero waste to styl życia, który polega na świadomym ograniczaniu produkowania odpadów. W praktyce oznacza to m.in. świadome zakupy, unikanie jednorazowych opakowań, czy naprawianie przedmiotów zamiast ich wyrzucania.

W Polsce, w zrównoważony sposób, działa wiele firm  – dzięki nim nasze buty zyskują nowe życie, sprzętu AGD możemy używać dłużej niż okres gwarancji zaproponowany przez producenta, a jedzenie na wynos dostajemy do własnego opakowania. Ostatni czas był dla tych miejsc bardzo trudny, dlatego teraz nadszedł moment, by wyróżnić i pokazać te inicjatywy szerszej grupie odbiorców – komentuje Joanna Kądziołka, rzeczniczka prasowa Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste.

Punkt, sklep czy firmę może na mapę zgłosić zarówno klient indywidualny, który z danego punktu korzysta jak i sama firma, która działa ekologicznie i zerowastowo. Wystarczy uzupełnić prosty formularz. Zgłoszenie będzie weryfikowane przez Polskie Stowarzyszenie Zero Waste. W przypadku pozytywnej weryfikacji, punkt trafi na mapę. Zgłoszenie i utrzymanie punktu na mapie jest bezpłatne.

Mapa Zero Waste jest jedną z wielu inicjatyw ING, w których bank zachęca Polaków, aby świadomie podchodzili do wydawania pieniędzy i kupowania nowych rzeczy. Tu mniej może znaczyć więcej oszczędności na koncie i więcej dla naszej planety bo co ekonomiczne to ekologiczne.

Więcej na: www.ing.pl/lp/oszczedzaj/mapa-zero-waste

Projekt wspiera piosenka Kasi Nosowskiej pod tytułem „Wystarczy”. Muzykę do niej skomponował Paweł KrawczykPiosenka jest swego rodzaju manifestem i wezwaniem do życia w zgodzie z zero waste.

W dzisiejszym świecie wręcz obrastamy w przedmioty. Produkujemy i kupujemy niezliczone ilości niepotrzebnych rzeczy. Warto pochylić się nad tematem i spróbować w swojej mikroskali coś zmienić. Mój najnowszy klip „Wystarczy” niesie tę ideę nie tylko w wymiarze tekstowym. Cały utwór jest zerowastowy, od wykorzystania melodii z przysłowiowej szuflady po przedmioty, które razem ze mną zagrały w teledysku – powiedziała Katarzyna Nosowska. 

Spot i klip są w pełni zerowastowe – wszystkie elementy scenografii pochodzą z drugiej ręki lub zostały przetworzone z innych przedmiotów. Część pochodzi ze zbiórki, zorganizowanej wśród pracowników ING.

Link do spotu: https://youtu.be/2g1J8CVwDXY

Pełny teledysk dostępny wkrótce.

Szczegóły kampanii:

  • Tytuł: „Mapa firm zero waste” w ramach kampanii

“Co ekonomiczne, to ekologiczne – oszczędzasz Ziemię i swoje pieniądze”

  • Start kampanii: 24 stycznia 2022 r.
  • Narzędzia: TV, Internet (digital i SoMe) + direct marketing
  • Agencja: GONG
  • Media: Mullen Lowe Media Hub
  • PR: 24/7 Communication

#INGdlaEKO

*badanie konsumenckie Grupy ING, IPSOS, wrzesień 2021: https://spolecznosc.ing.pl/-/Blog/Polacy-chc%C4%85-by%C4%87-eko-Zobacz-infografik%C4%99-na-podstawie-bada%C5%84/ba-p/35241

Exit mobile version