-
Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego stworzyła integracyjne rozwiązanie zapewniające bezpieczne i niezawodne połączenie między systemami banku a zewnętrznymi dostawcami usług.
-
Bankowa platforma usług dodatkowych wykorzystuje technologię Google Cloud, co zapewnia jej skalowalność i wydajność.
-
Kompleksowe wsparcie na wszystkich etapach wdrożenia platformy zapewniło Accenture.
PKO Bank Polski stworzył Platformę usług dodatkowych, by jeszcze szybciej i efektywniej rozwijać usługi VAS w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO. Zastosowanie technologii chmurowej sprawia, że dostawcy usług cyfrowych i startupy mogą w łatwy sposób podłączyć się do systemów banku i oferować swoje usługi jego klientom. Projekt to efekt współpracy z firmą Accenture, która jest partnerem technologicznym Grupy PKO. Platforma jest rozwiązaniem integracyjnym opartym o Google Cloud. Ważnym jej elementem jest obszar API, który służy do komunikacji z dostawcami przy obsłudze procesów sprzedażowych i posprzedażowych.
– Technologie chmurowe to obok sztucznej inteligencji i wykorzystania danych trzon rozwoju technologicznego naszego banku. Wykorzystujemy chmurę wszędzie tam, gdzie pozwala nam ona poprawiać doświadczenie klienta i tworzyć dla niego nową wartość. Platforma usług dodatkowych PKO to kolejny projekt w ramach naszej strategii Road to Cloud. To rozwiązanie, które zmieni nasz model współpracy z zewnętrznymi dostawcami usług cyfrowych i pozwoli na jeszcze szybszy oraz efektywniejszy rozwój usług VAS w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO – mówi Artur Kurcweil, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, odpowiedzialny za obszar technologii.
– Zapewniliśmy PKO Bankowi Polskiemu kompleksowe wsparcie na każdym etapie wdrożenia, począwszy od analizy i przygotowania projektu funkcjonalnego rozwiązania, poprzez opracowanie architektury i prace implementacyjne, po utrzymanie systemu w okresie stabilizacji. Cieszę się, że kolejny raz mieliśmy możliwość zrealizować dla PKO Banku Polskiego zaawansowany projekt technologiczny, który otwiera przed klientami banku nowe możliwości i podnosi komfort korzystania z usług. Realne korzyści odczują także partnerzy banku – nowa platforma zapewni im przede wszystkim łatwość i elastyczność integracji – mówi Grzegorz Chudek, Managing Director, Cloud First Lead, Accenture w Polsce.