InPost i MasterCard promują płatności kartowe

Polski e-handel coraz bardziej docenia płatności bezgotówkowe. W Europie Zachodniej cieszą się one nieustającą popularnością ze względu na bezpieczeństwo i wygodę. W naszym kraju trend ten dopiero nabiera tempa. Wspólna inicjatywa InPost i MasterCard ma szansę przyspieszyć tę rewolucję.

Akcja pod nazwą „Festiwal Darmowej Dostawy” ma na celu promocję płatności bezgotówkowych przy odbiorzeprzesyłek ze sklepów internetowych, oferujących dostawę zamówionych towarów w ramach sieci Paczkomatów InPost. W okresie wakacyjnym, przesyłki z wybranych sklepów zamówione do Paczkomatów, będą zwolnione z kosztów dostawy – pod warunkiem opłacenia ich kartą lub poprzez elektroniczny portfel MasterPass. Wśród partnerów, którzy do tej pory zgłosili chęć udziału w akcji, znaleźli się m.in.: Answear, BdSklep, Endo, Nexterio i Wittchen. Kolejni uczestnicy będą dodawani do listy, która znajduje się na stronie internetowej przedsięwzięciahttp://darmowadostawa.paczkomaty.pl.

Od października ub.r. płatności kartowe są przyjmowane w każdym z ponad 1300 Paczkomatów, a połowa z nich obsługuje również bardzo popularne w Polsce karty zbliżeniowe. InPost umożliwia również płatność za pośrednictwem platformy MasterPass, udostępnianej przez MasterCard. MasterPass jest już dostępny w ponad połowie polskich sklepów internetowych i blisko 250 tys. sklepów online na całym świecie.

„Uważnie obserwujemy zmieniające się realia rynku e-commerce, dostarczając sprzedawcom i klientom rozwiązania płatnicze najlepiej spełniające oczekiwania dzisiejszych konsumentów i aktywnie wspierając rozwój polskiego sektora e-commerce i m-commerce. Jestem przekonany, że współpraca z InPost – jedną z najbardziej innowacyjnych firm w branży – skutecznie wesprze polskich e-sprzedawców w dalszym rozwoju” – mówi Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

Usługa MasterPass to narzędzie, będące odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy oczekują nie tylko wygody odbioru przesyłek, ale także swobody w wyborze dogodnej formy płatności. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość uregulowania płatności za pobraniem, czyli w momencie, kiedy zamówienie fizycznie znajdzie się w Paczkomacie®. Transakcja realizowana jest za pomocą dedykowanego serwisu internetowego, który jest w pełni zintegrowany z naszymi maszynami. Wdrożenie nowego rozwiązania we współpracy z MasterCard to bez wątpienia ważny krok w kierunku popularyzacji naszych usług zarówno w Polsce, jak i na innych zagranicznych rynkach e-commerce” – komentuje Maciej Padjas, Dyrektor Marketingu Paczkomatów InPost.

Promowanie płatności bezgotówkowych za zakupy w internecie to kolejny krok w kierunku wsparcia rozwoju polskiego sektora e-commerce, który pod względem udziału płatności kartowych ma wiele do nadrobienia wobec zachodnich gospodarek.
Z 7-procentowym udziałem transakcji kartami w sieci polski rynek znajduje się daleko w tyle za takimi rynkami, jak Francja (ponad 70 proc.), Hiszpania (60 proc.) czy Wielka Brytania (ponad 50 proc.). Brak dostępności płatności kartowych przekłada się na mniejsze klientów zaufanie wobec polskich e-sklepów, ale też ograniczone możliwości ekspansji polskich e-sprzedawców na rynki zagraniczne, przyzwyczajone do innych standardów w obszarze płatności.

Zaangażowanie MasterCard przy „Festiwalu Darmowej Dostawy” to kolejna tegoroczna inicjatywa firmy skierowana do polskiego sektora e-commerce. Poprzednią był ogłoszony przez MasterCard w lutym br. dwuletni Program Rozwoju Handlu Elektronicznego, w ramach którego firma przekaże 4 mln zł na rozwój polskich e-sklepów, aktywnie oferujących płatności bezgotówkowe w sieci.

źródło: MasterCard

Exit mobile version