Przez iPKO i Inteligo klienci złożyli już ponad 20 tys. nowych wniosków w programie Rodzina 500+

  • Od 1 sierpnia posiadacze kont w PKO Banku Polskim oraz Inteligo mogą składać wnioski na      nowy okres świadczeniowy. Tylko w ciągu kilkudziesięciu godzin ponad 20 tys. wniosków przeszło przez serwisy transakcyjne banku.

  • To 1/3 wszystkich wniosków złożonych drogą elektroniczną

  • Klienci PKO Banku Polskiego chętnie korzystają z usług e-urzędów dostępnych przez bankowość elektroniczną – 160 tys. osób założyło tą drogą Profil Zaufany (eGO), a 8,5 mln ma dostęp do serwisu PUE ZUS.

Ponad 20 tys. wniosków zostało złożonych przez bankowość internetową w programie Rodzina 500+ w ciągu pierwszego dnia od udostępnienia klientom jego nowej wersji na kolejny okres świadczeniowy. Tym samym bank zajmuje pozycję lidera w liczbie wszystkich złożonych do tej pory wniosków on-line. Od momentu startu programu w kwietniu ubiegłego roku najwięcej osób spośród składających wnioski przez e-bankowość, zrobiło to właśnie w serwisach transakcyjnych banku.

– Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że większość osób wypełniających wnioski przez bankowość elektroniczną wybiera właśnie nas. Do tej pory wnioski o 500+ złożyło w naszych serwisach aż 180 tys. klientów, a spodziewamy się jeszcze większego zainteresowania. Użytkownicy iPKO i Inteligo są zresztą już przyzwyczajeni do korzystania z e-urzędu – mają do dyspozycji nie tylko wnioski o 500+, ale również zakładanie Profili Zaufanych, dostęp do PUE ZUS czy ułatwione rozliczanie podatków dzięki wnioskom PIT-WZ.  – mówi Michał Macierzyński, Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

Aby nadal otrzymywać świadczenia należy złożyć nowy wniosek. W systemach banku od 1 sierpnia dostępne będą wnioski na dwa okresy: na kolejny rok świadczeniowy trwający od 1.10.2017 do 30.09.2018 oraz jeszcze na ten rok. Wniosek na ten rok kończy się 30.09.2017 i przeznaczony jest dla tych rodzin, którym urodziło się dziecko na rzecz którego świadczenie będzie wypłacane jeszcze w tym okresie.

Wnioski składane z poziomu serwisu transakcyjnego są bezpieczne i  łatwe w obsłudze – wystarczy wejść w specjalną zakładkę e-urząd.  Część danych jest już uzupełniona automatycznie (m.in. : imię, nazwisko, pesel, adres email, nr telefonu, adres zameldowania oraz numer rachunku), dzięki czemu wypełnienie formularza jest szybkie i wygodne.

W nowych wnioskach zmienia się konieczność uzupełniania załączników – dodatkowe dokumenty będzie trzeba dołączyć tylko w dwóch przypadkach:

– jeśli w rodzinie osoby składającej wniosek są pobierane dochody opodatkowane w formie ryczałtu bądź karty podatkowej,
– jeśli na dziecko pobierane są alimenty (kopia dokumentów potwierdzających pobieranie tych świadczeń oraz ich wysokość)

Klienci PKO Banku Polskiego coraz chętniej korzystają z usług e-urzędów. Od połowy października ubiegłego roku około 160 tys. osób skorzystało z możliwości założenia Profilu Zaufanego przez serwisy transakcyjne banku (to ponad połowa wszystkich Profili założonych elektronicznie), a blisko 8,5 miliona użytkowników iPKO i Inteligo ma dostęp do platformy PUE ZUS.

ŹRÓDŁOPKO Bank Polski