Już ponad połowa płatności kartą w Polsce to transakcje zbliżeniowe

MasterCard opublikował najnowsze dane dotyczące popularności płatności zbliżeniowych wśród polskich konsumentów. Na koniec III kw. 2015 r. udział transakcji zbliżeniowych we wszystkich płatnościach kartami z logo MasterCard lub Maestro przekroczył połowę i osiągnął 51%. Ponadto, liczba kart zbliżeniowych MasterCard aktywnie używanych przez Polaków wzrosła o 35%, a aż o 89% zwiększyła się liczba przeprowadzanych nimi płatności zbliżeniowych, w porównaniu do stanu rok wcześniej. Łączna wartość transakcji dokonanych kartami zbliżeniowymi MasterCard w Polsce wzrosła natomiast o rekordowe 91% rok do roku, a średnia wartość pojedynczej transakcji wyniosła na koniec III kw. 2015 r. ok. 35 złotych (8,92 USD).

Warto zauważyć, że Polska pozostaje w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rozwój i popularność tej  bezpiecznej i wygodnej formy płatności bezgotówkowych. Spośród innych europejskich krajów wyprzedzają nas jedynie Czechy, gdzie odsetek transakcji zbliżeniowych z wykorzystaniem kart MasterCard wyniósł w III kwartale 2015 r. aż 72%. Inne kraje w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w których płatności zbliżeniowe cieszą się rosnącą popularnością, to Węgry i Słowacja, w których co trzecia transakcja jest bezstykowa.

„Transakcje zbliżeniowe, które pojawiły się na polskim rynku stosunkowo niedawno, bo w 2008 r., szybko stały się standardem. Tak świetne wyniki możemy zawdzięczać jedynie otwartym na technologiczne nowinki Polakom, którzy zaufali wygodnym i bezpiecznym płatnościom zbliżeniowym. Rosnące zapotrzebowanie na najnowsze rozwiązania z zakresu płatności mobilnych i online, jakie obserwujemy, wskazuje, że Polacy są też gotowi pójść krok dalej, aby już wkrótce znaleźć się w awangardzie użytkowników korzystających z rozwiązań płatniczych kolejnej generacji” – komentuje Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

MasterCard, który obchodzi w tym roku 20. rocznicę rozpoczęcia działalności nad Wisłą, nie ustaje w działaniach wspierających utrzymanie przez Polskę pozycji lidera cyfrowych płatności, m.in. wprowadzając na rynek i popularyzując najnowsze rozwiązania technologiczne z zakresu usług płatniczych, takich jak zbliżeniowe płatności mobilne telefonem oraz MasterPass. Rozwija także i promuje usługę „Płać kartą i wypłacaj” (ang. cashback), dzięki której przy płaceniu za zakupy kartą można wypłacić z kasy sklepu gotówkę o wartości do 300 zł.

źródło: MasterCard