Klienci Nest Banku już testują AI Asystenta

Nest Bank, jako pierwszy bank w Polsce, udostępnił w swojej aplikacji mobilnej pilotażową wersję AI asystenta. N!Asystent to wirtualny asystent zasilony sztuczną inteligencją, bazujący na modelu językowym GPT-4. Dzięki niemu klienci Nest! mogą rozmawiać o swoich finansach w języku naturalnym, a także zlecać inteligentne analizy swoich wydatków.
Czym jest N!Asystent?
N!Asystent to wirtualny asystent klienta zasilony sztuczną inteligencją, dostępny w aplikacji mobilnej Nest Banku dla wybranych klientów. N!Asystent jest zaawansowanym i inteligentnym systemem opartym na modelu GPT-4, dostępnym w ramach usługi Microsoft Azure OpenAI. Oprócz bazy wiedzy GPT-4, N!Asystent ma dostęp do regulaminów, cenników oraz informacji produktowych Nest Banku. Z asystentem można rozmawiać podobnie jak z człowiekiem – czyli w tzw. języku naturalnym. Asystent doskonale rozumie złożony kontekst i udziela prostych odpowiedzi na skomplikowane pytania.
Jak obecnie działa N!Asystent?
Obecnie asystent odpowiada na pytania dotyczące oferty Nest Banku i jest wsparciem w zarządzaniu finansami osobistymi – sprawdzi, jakie mamy tempo wydatków, oceni, czy budżet zepnie się na koniec miesiąca oraz wyliczy, ile trzeba odłożyć na zagraniczny wyjazd. Gama funkcji dostępnych za pośrednictwem N!Asystenta będzie stale rozwijana.
– N!Asystent to jeden z naszych kluczowych projektów, który przenosi klientów w prawdziwą erę GenAI. Wierzymy, że sztuczna inteligencja ma potencjał, by całkowicie zmienić sposób korzystania z bankowości, redefiniując dotychczasowe pojęcie funkcjonalności. Dlatego zobowiązaliśmy się do ciągłego rozwoju naszego asystenta, kierując się przede wszystkim potrzebami klientów, ale również ochroną ich prywatności. Chcemy nie tylko wdrożyć funkcje, które już zaplanowaliśmy, ale również jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania, które mogą powstać na podstawie sugestii od pierwszych użytkowników N!Asystenta – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku.
Kolejne funkcje N!Asystenta już w II kwartale
Jak zapowiada Nest Bank, obecne funkcje N!Asystenta to tylko przedsmak tego, co czeka klientów. Już w II kwartale 2024 roku N!Asystent zostanie wyposażony w nowe, kluczowe funkcjonalności. Przede wszystkim, będzie dostępny również dla użytkowników iOS oraz dla klientów biznesowych. Wśród nowości znajdzie się opcja komend głosowych (voice-to-text), co pozwoli klientom zadawać pytania za pomocą głosu. To jednak nie wszystko. Asystent zyska możliwość przekierowywania klientów bezpośrednio do odpowiednich sekcji aplikacji. Na przykład, jeśli klient zapyta, jak złożyć wniosek o dodatkową kartę, zostanie automatycznie przeniesiony do odpowiedniego miejsca w aplikacji. Dodatkowo, klienci będą mogli przeglądać historię swoich rozmów z asystentem oraz pobierać je w formacie PDF.
Co dalej? Automatyzacja i wsparcie w zlecaniu dyspozycji
W kolejnych etapach rozbudowy, N!Asystent będzie miał dostęp do wiedzy o produktach i usługach, z których korzysta klient, co umożliwi jeszcze bardziej spersonalizowane interakcje. Jego kluczową funkcją będzie automatyzacja operacji bankowych. N!Asystent będzie wspierał klientów w szerokim zakresie czynności – od inicjowania przelewów, przez zastrzeganie dokumentów tożsamości czy kart płatniczych, po wydawanie nowych kart. Co więcej, klientom zostanie udostępniona opcja wydawania poleceń głosowych, takich jak zlecanie i powtarzanie przelewów. W tym kontekście N!Asystent przygotuje odpowiednią formatkę, która następnie będzie wymagała standardowej autoryzacji, czy to kodem mobilnym, czy biometrią, maksymalizując wygodę i przyspieszając proces korzystania z usług bankowych.
Exit mobile version